Pregled bibliografske jedinice broj: 648281
Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode
Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 648281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode
(Application possibilities of sensory marketing for vegetarian products)
Autori
Vretić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2013
Stranica
52
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
vegetarijanski proizvod; potrošač; percepcija; osjetilni marketing; osjetilno obilježje
(vegetarian products; consumer; perception; sensory marketing)
Sažetak
Ponuđačima vegetarijanskih proizvoda otvaraju se brojne tržišne prilike zahvaljujući relativno novom trendu zdrave prehrane. Međutim, istovremeno su suočeni s izazovom približavanja ove specifične vrste proizvoda prosječnom potrošaču. Novija istraživanja elemenata koji utječu na uspjeh poduzeća pokazuju sve veću važnost osjetilnog marketinga. On se zasniva na premisi da uključivanjem svih pet osjetila potrošač najlakše oblikuje percepciju, pamti te se ponovno prisjeća cjelokupnog iskustva. Potrošač tako gradi snažniju vezu s markom od one izgrađene putem tradicionalnog marketinškog pristupa usmjerenog samo osjetilu vida i eventualno sluha. Stoga je naglasak u radu stavljen na otkrivanje načina kako vegetarijanske proizvode približiti prosječnom potrošaču kroz sinergiju osjetilnih obilježja. Kako bi se stvorilo temelje za primjenu osjetilnog marketinga, provedenim primarnim istraživanjem identificirane su prepreke konzumaciji vegetarijanskih proizvoda. Glavni limitirajući faktor predstavlja slaba informiranost prosječnog potrošača, proizašla iz nedovoljne marketinške aktivnosti prisutnih ponuđača. Za usporedbu, kod muških ispitanika vidljiv je veći otpor, dok velik udio ženskih ispitanika smatra da su nedovoljno upućene o prednostima i nedostacima vegetarijanskih proizvoda. Stoga, s namjerom učinkovitijeg pristupa razvoju marki vegetarijanskih proizvoda, poduzeća bi trebala usmjeravati svoje strategije te primjenjivati edukaciju više prema ženskom spolu, pri čemu je krucijalno komunicirati vrijednost i koristi od konzumacije proizvoda. Pored toga, dobiveni rezultati pokazuju da potrošači prvo zamijete boje i sliku, a okus smatraju najvažnijim osjetilnim obilježjem. Zaključno, u cilju pokretanja inicijative uključivanja vegetarijanskih proizvoda u standardni dnevni jelovnik prosječnog potrošača potrebno je povezati osjetilna obilježja proizvoda i marke te stvoriti identitet kojim će se uspješno prenositi željena poruka poduzeća i kreirati jedinstveno osjetilno iskustvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija