Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 648281

Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode


Vretić, Maja
Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 648281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode
(Application possibilities of sensory marketing for vegetarian products)

Autori
Vretić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
18.09

Godina
2013

Stranica
52

Mentor
Ozretić Došen, Đurđana

Ključne riječi
vegetarijanski proizvod; potrošač; percepcija; osjetilni marketing; osjetilno obilježje
(vegetarian products; consumer; perception; sensory marketing)

Sažetak
Ponuđačima vegetarijanskih proizvoda otvaraju se brojne tržišne prilike zahvaljujući relativno novom trendu zdrave prehrane. Međutim, istovremeno su suočeni s izazovom približavanja ove specifične vrste proizvoda prosječnom potrošaču. Novija istraživanja elemenata koji utječu na uspjeh poduzeća pokazuju sve veću važnost osjetilnog marketinga. On se zasniva na premisi da uključivanjem svih pet osjetila potrošač najlakše oblikuje percepciju, pamti te se ponovno prisjeća cjelokupnog iskustva. Potrošač tako gradi snažniju vezu s markom od one izgrađene putem tradicionalnog marketinškog pristupa usmjerenog samo osjetilu vida i eventualno sluha. Stoga je naglasak u radu stavljen na otkrivanje načina kako vegetarijanske proizvode približiti prosječnom potrošaču kroz sinergiju osjetilnih obilježja. Kako bi se stvorilo temelje za primjenu osjetilnog marketinga, provedenim primarnim istraživanjem identificirane su prepreke konzumaciji vegetarijanskih proizvoda. Glavni limitirajući faktor predstavlja slaba informiranost prosječnog potrošača, proizašla iz nedovoljne marketinške aktivnosti prisutnih ponuđača. Za usporedbu, kod muških ispitanika vidljiv je veći otpor, dok velik udio ženskih ispitanika smatra da su nedovoljno upućene o prednostima i nedostacima vegetarijanskih proizvoda. Stoga, s namjerom učinkovitijeg pristupa razvoju marki vegetarijanskih proizvoda, poduzeća bi trebala usmjeravati svoje strategije te primjenjivati edukaciju više prema ženskom spolu, pri čemu je krucijalno komunicirati vrijednost i koristi od konzumacije proizvoda. Pored toga, dobiveni rezultati pokazuju da potrošači prvo zamijete boje i sliku, a okus smatraju najvažnijim osjetilnim obilježjem. Zaključno, u cilju pokretanja inicijative uključivanja vegetarijanskih proizvoda u standardni dnevni jelovnik prosječnog potrošača potrebno je povezati osjetilna obilježja proizvoda i marke te stvoriti identitet kojim će se uspješno prenositi željena poruka poduzeća i kreirati jedinstveno osjetilno iskustvo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Đurđana Ozretić Došen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vretić, Maja
Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Vretić, M. (2013) 'Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vreti\'{c}, Maja}, year = {2013}, pages = {52}, keywords = {vegetarijanski proizvod, potro\v{s}a\v{c}, percepcija, osjetilni marketing, osjetilno obilje\v{z}je}, title = {Mogu\'{c}nosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode}, keyword = {vegetarijanski proizvod, potro\v{s}a\v{c}, percepcija, osjetilni marketing, osjetilno obilje\v{z}je}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vreti\'{c}, Maja}, year = {2013}, pages = {52}, keywords = {vegetarian products, consumer, perception, sensory marketing}, title = {Application possibilities of sensory marketing for vegetarian products}, keyword = {vegetarian products, consumer, perception, sensory marketing}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font