Pregled bibliografske jedinice broj: 648211
Medijski odgoj- prevencija kršenja dječjih prava u medijima
Medijski odgoj- prevencija kršenja dječjih prava u medijima // Zbornik radova Međunarodne znanstvene konferencije „Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti- profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava“ / Leutar, Zdravka (ur.).
Zagreb: Zaklada Marija De Mattias, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 648211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijski odgoj- prevencija kršenja dječjih prava u medijima
(Education for media- prevention of violation of children's rights in media)
Autori
Perić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Međunarodne znanstvene konferencije „Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti- profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava“
/ Leutar, Zdravka - Zagreb : Zaklada Marija De Mattias, 2011
ISBN
978-953-56322-1-4
Skup
Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti- profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 20.10.2010. - 23.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječja prava; mediji; odgoj; prevencija
(children's rights; media; education; prevention)
Sažetak
U radu se polazi od analize uloge medija u životima djece. Iznose se rezultati nedavnih stranih i domaćih istraživanja koja su ukazala na veliku zastupljenost medija u dječjoj svakodnevnici, s naglaskom na medijsku ulogu u kreiranju pogleda na svijet, vrijednosti i stavova djece i mladih. Istraživanja su pokazala da se vrijeme koje djeca i mladi provedu pred ekranima (televizor, mobitel, računalo) izjednačilo s vremenom provedenim u školi te da se medijski programi neselektivno konzumiraju, što otvara vrata kršenju dječjih prava u medijima i putem medija. U nastavku se ukazuje na primjere kršenja dječjih prava u, i putem medija. Slika djece koja se stvara u medijima pridonosi stvaranju stereotipa o bespomoćnoj djeci s jedne strane, te iskvarenoj djeci s druge. Takvi stereotipi i predrasude proizvode neodgovarajući odnos društva prema djeci te potiče djecu na identificiranje s prikazanim modelima ponašanja. Uz sve češće neoprezno narušavanje dječjeg prava na privatnost i dostojanstvo, dječja prava se dovode u pitanje i zbog izloženosti brojnim neprimjerenim medijskim sadržajima. Iz medija danas «vrebaju» brojne opasnosti kojih djeca, a i odrasli, često nisu svjesni. Ukazuje se na opasnosti od ovisnosti o medijima, dječje pornografije, medijskog zlostavljanja i nasilja te manipulacija putem medija. Autorica naglašava potrebu uvođenja medijskog odgoja u školski kurikulum kao preventivne mjere zaštite dječjih prava. Naglašava se potreba za promjenom obrazovne paradigme u suvremenim odgojno – obrazovnim sustavima, od serviranja informacija do razvoja kritičkog mišljenja i poticanja kreativnosti, a u skladu s Nacionalnim okvirnim kurikulumom, donesenim u srpnju 2010. godine. To je jedini put za odgoj i obrazovanje nove generacije koja će znati živjeti svoja prava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb