Pregled bibliografske jedinice broj: 648013
Određenje cilja obrazovanja određenjem pojma znanje
Određenje cilja obrazovanja određenjem pojma znanje // Metodički ogledi, Vol.20 (2013), No.1; 105-116 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 648013 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Određenje cilja obrazovanja određenjem pojma znanje
(Determination of the Goal of Education through the Determination of the Concept of Knowledge)
Autori
Skupnjak, Draženka
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) Vol.20
(2013), No.1;
105-116
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odgoj ; obrazovanje ; znanje ; ciljevi obrazovanja ; usvajanje znanja ; (na)učiti učiti ; vrijednosna dimenzija znanja
(upbringing ; education ; knowledge ; goals of education ; knowledge acquisition ; learning to learn ; value dimension of knowledge)
Sažetak
Rad predstavlja pokušaj određenja cilja odgoja određenjem pojma znanje. Promišljanje o temi započinje razmatranjem pojmova te mogućim razlučivanjem odnosa odgoja i obrazovanja. Slijedi pokušaj definiranja pojma znanje kroz Platonovu tezu znanja kao opravdanog i istinitog uvjerenja. Kao priroda znanja suprotstavljene su dvije teze: znanje može dosegnuti konačan oblik i znanje ne može dosegnuti konačan oblik, već je proces. U odnosu na kontradiktorne pojmove znanje-stanje i znanje-proces, mogu se odrediti ciljevi obrazovanja i njihova ostvarivost: metodički ostvariv, ali manje vrijedan cilj usvajanja znanja, i epistemološki opravdan, ali neostvariv cilj stjecanja sposobnosti proširenja spoznaje, tj. naučiti učiti. Vrijednosna dimenzija znanja i njena implikacija na ostvarivanje ciljeva obrazovanja dodatna su kategorija o kojoj također treba promišljati. Izbor ciljeva ovisi o osviještenosti i poznavanju složenosti problematike obrazovanja, a samim time i cjelokupne filozofije odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Philosopher's Index
- Electronic Journals Online Library (EJOL)
- Directory of Open Access Journals (DOAJ)
- Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske (Hrčak)