Pregled bibliografske jedinice broj: 647677
Virtualna kultura i lokalni identitet - novi mediji u komuniciranju tradicionalnih poruka
Virtualna kultura i lokalni identitet - novi mediji u komuniciranju tradicionalnih poruka, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 647677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Virtualna kultura i lokalni identitet - novi mediji u komuniciranju tradicionalnih poruka
(Virtual Culture and Local Indentity - New Media in the Communication of Traditional Messages)
Autori
Palavra, Zdravko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2013
Stranica
270
Mentor
Zgrabljić Rotar, Nada
Neposredni voditelj
Zgrabljić Rotar, Nada
Ključne riječi
kultura; virtualnost; svjetonazori; poruke; novi mediji; mediji povijesnih izvora; identitet
(culture; virtuality; worldviews; messages; new media; media of historical sources; the identity)
Sažetak
Problem lokalnog identiteta u virtualnoj kulturi se istraživao preko sljedećih pitanja: postoji li korelacija između svjetonazora i medija, kako komunicirati lokalni identitet u virtualnoj kulturi i kako napraviti koncept medija za tradicionalne poruke. To se najbolje uočava kroz okvir medijske ekologije i integralne teorije koja interdisciplinarno pristupa problemu identiteta kroz njegove razvojne faze. Ciljevi ovoga rada bili su istražiti i ocijeniti značajke lokalnog identiteta, zatim, prepoznati, opisati i napraviti analizu međusobnih utjecaja komunikacijskih medija i svjetonazora te dobiti uvid u stanje lokalnog identiteta, da li je u krizi i na kojoj razini sa svrhom da se predlože načini za jačanje komunikacije u lokalnoj zajednici. U historiografskom dijelu istraživanja povijesnom metodom u lokalnoj povijesti prepoznati su komunikacijski simboli za strukture dugog trajanja daruvarskog kraja. U empirijskom dijelu istraživanja anketom su ispitani različiti aspekti lokalnog identiteta. Rezultati su izraženost krize u ranom dijelu razvojnog identiteta, što korespondira s povijesnim činjenicama o velikoj traumi nastaloj u vrijeme kada je društvo oblikovalo svoj tradicionalni identitet. Moderni je identitet s druge strane dobro razvijen jer se od racionalne faze lokalno društvo uglavnom neometano razvija. Korelacija faktora dobivenih na instrumentu «komunikacijski mediji» i osnovnih podataka o ispitanicima pokazuje: da su žene sklonije očuvanju baštine, mladi uporabi novih medija, a stariji pridaju važnost tradicionalnim institucijama. Nove tehnologije i medije ne možemo odbaciti zbog moguće regresije u prethodne strukture svijesti i odgovarajuće stadije razvitka društva i kulture, ipak treba poticati disciplinu u primjeni stvaralačke mašte koju treba usidriti uz pomoć identiteta. On predstavlja točku u nama (na individualnoj i kolektivnoj razini) koja ostaje ista usprkos promjenama koje donosi vječna mijena evolucije kulture, evolucije koja nije pravocrtna, već puna uspona i padova. Može se zaključiti da virtualna kultura omogućava lokalnom identitetu da se izrazi posredstvom novih medija i time daje potencijalnu snagu tradicionalnim porukama. Komunikativna akcija i globalno društvo po prvi put u povijesti imaju potencijal za širenje identiteta nastalih u prethodnim sociokulturnim epohama. U ovom je radu na temelju historiografskog i empirijskog istraživanja predložen koncept virtualnog muzeja koji usmjerava na neke značajke lokalnog identiteta, drugim riječima, može omogućiti da lakše pročitamo tradicionalne poruke u svjetlu novih medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
Napomena
Mentorica je voditeljica projekta "Tradicija u hrvatskoj javnoj političkoj komunikaciji" MZOS 269-0000000-3600 koji je usko vezan u temu disertacije iako doktorand nije novak na projektu niti suradnik.