Pregled bibliografske jedinice broj: 647310
Prikaz obitelji u dječjim slikovnicama za djecu predškolske dobi
Prikaz obitelji u dječjim slikovnicama za djecu predškolske dobi, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 647310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz obitelji u dječjim slikovnicama za djecu predškolske dobi
(A family study in preschool children book)
Autori
Debeljak, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
18.09
Godina
2013
Stranica
88
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
obitelj; obitelj u slikovnicama za djecu predškolske dobi; tradicionalne i suvremene obitelji
(family; family in preschool children book; traditional and modern families.)
Sažetak
U radu se ispitivala problematika potpune i nepotpune obitelji, zastupljenost tradicionalnih obiteljskih vrijednosti u odnosu na suvremene te tradicionalna uloga pojedinih članova u obitelji. Analizirano je sedamnaest slikovnica hrvatskih autora u periodu od 1997. do 2013. godine za djecu predškolske dobi. Rad se bavi proučavanjem sadržaja vezanih uz obitelj, obiteljske vrijednosti te ulogu roditelja u odgoju i socijalizaciji djece s obzirom da su slikovnice izvor dječjih edukativnih spoznaja o sebi i drugim ljudima. Rezultati istraživanja pokazuju kako su u slikovnicama najčešće prikazane tradicionalne obitelji s oba roditelja koja žive u bračnoj zajednici sa tradicionalnom podjelom uloga između njezinih članova, otac ekonomski brine za obitelj, a majka vodi brigu za djecu i obavlja kućanske poslove. Socijalizacija djece odvija se izvan obitelji u obrazovnim ustanovama i kroz druženje sa vršnjacima. Slikovnice prenose sliku tople obitelji čija je funkcija pružanje ljubavi i sigurnosti. Prikazani su članovi šire obitelji, najviše baka i djed koji imaju važnu ulogu u obitelji, pomažu u odgoju kada su roditelji zaposleni. Potvrđeno je da majke u odnosu na očeve provode više vremena u različitim aktivnostima s djecom, a socio-ekenomski status u slikovnicama ističe se kao pozitivan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
This paper is about complete and incomplete families, number of traditional family values in comparison with modern and traditional roles of each family member. Seventeen books by Croatian authors from 1997 to 2013 that are written for preschool children were analyzed. The paper studies everything associated with family, family values and parents’ roles in education and socialization of their children considering that books are the source of kids’ educational knowledge about themselves and others. Research shows that books mostly present traditional families with both parents living in a marriage with the most common roles for every member ; father takes care of family economically while mother does all the house work and raises children. Kids socialize outside of the family in educational institutions and through other kids their age. Books give away a picture of a warm family by giving love and safety to all the members. They also show wider family, usually grandparents who have important role in family, they help with raising children when parents are too busy. It is confirmed that mothers spend more time in different activities with their children than fathers ; socio-economic status is emphasized as positive in books.
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)