Pregled bibliografske jedinice broj: 647309
Partnerstvo roditelja i škole
Partnerstvo roditelja i škole, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 647309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Partnerstvo roditelja i škole
(Partnering parents and school)
Autori
Lesar, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
18.09
Godina
2013
Stranica
46
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
oblici suradnje; partnerstvo; roditelji; škola; učenik.
(forms of cooperation; partnership; parents; school; student.)
Sažetak
Završni rad pod nazivom Partnerstvo roditelja i škole sastoji se od teorijskog i empirijskog dijela. U teorijskom dijelu analizirao se pojam suradnje i partnerstva, odnosno spone koja povezuje roditelje i školu. Nadalje, prikazala se temeljna odgojna institucija, odnosno obitelj te na koji je način definiraju različiti autori. Slijedio je prikaz odgojno-obrazovne institucije, tj. škole i pedagoga kao stručnog suradnika uz kojega se usko veže pojam partnerstva budući da je jedna od njegovih uloga uspostavljanje kvalitetnog partnerstva sa roditeljima. Opisali su se postojeći oblici rada s roditeljima u školi koji obuhvaćaju tradicionalne i suvremene oblike partnerstva. Nakon teorijskog, slijedi prikaz empirijskog istraživanja koje je provedeno u Osnovnoj školi Slunj s ciljem utvrđivanja prednosti i eventualnih poteškoća u uspostavljanju partnerstva između roditelja i škole kako bismo se mogli fokusirati na unapređenje postojeće prakse. U istraživanju je sudjelovalo 147 ispitanika te su dobiveni vrijedni rezultati koji su pokazatelj stvarnog stanja koje vlada u ovoj odgojno-obrazovnoj instituciji. Nadalje, oni su pokazali kako usprkos teorijskim spoznajama o nephodnosti uspostavljanja partnerskih odnosa između roditelja i škole u svakodnevoj praksi još uvijek ne možemo biti zadovoljni. Rad je pokazao da je u praksi potrebno više djelovati na angažiranju roditelja i škole radi obogaćivanja zajedničke suradnje. Bitna karakteristika partnerstva je da se ono ne događa automatski, upravo zbog njegove složenost. Međutim, jedan od preduvjeta za uspostavljanje uspješnijeg partnerstva je viša razina kvalitete međusobne komunikacije. Iako smo svjesni naraslih potreba suvremene pedagoške prakse, ali i naraslih potreba suvremenog roditeljstva te u svezi s time i veće usmjerenosti jedne na drugu, čini se da malo pozornosti dajemo upravo ključnom čimbeniku partnerstva-učenju komunikacijskih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)