Pregled bibliografske jedinice broj: 647300
POVEZANOST UČENIČKE PERCEPCIJE RODITELJSKOG PONAŠANJA I ŠKOLSKOG USPJEHA
POVEZANOST UČENIČKE PERCEPCIJE RODITELJSKOG PONAŠANJA I ŠKOLSKOG USPJEHA, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 647300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST UČENIČKE PERCEPCIJE RODITELJSKOG PONAŠANJA I ŠKOLSKOG USPJEHA
(Relationship between perceived parental behaviour and rejection and the school performance of their children)
Autori
Bonifačić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
10.09
Godina
2013
Stranica
57
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
zadovoljstvo obitelji; odbacivanje i prihvaćanje roditelja; školski uspjeh;
(family contentment; parent rejection and acceptance; academic achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost procijenjenog roditeljskog ponašanja (kroz dimenzije prihvaćanja i odbacivanja, posebno za majku i posebno za oca) i školskog uspjeha učenika. U istraživanju je sudjelovalo 79 učenika i 53 učenice 7. i 8. razreda četiriju osnovnih škola na otoku Krku. Mjerni instrument koji je korišten pri procjeni roditeljskog ponašanja je Skala KOBI, odnosno Skala kvalitete obiteljskih interakcija (Vulić – Prtolić, 2002.), a školski uspjeh ispitan je upitnikom Školski uspjeh koji slijedi nakon skale. Analizom rezultata istraživanja utvrđena je povezanost ponašanja roditelja i školskog uspjeha, uz mnogo međusobnih korelacija i nekoliko statistički značajnih korelacija. Značajna negativna korelacija zabilježena je između općeg uspjeha ispitanika i odbacivanja od strane oca (r = -0, 21), što znači da ispitanici koji procjenjuju veće odbacivanje od strane oca, imaju lošiji opći uspjeh. Također je utvrđena i značajna negativna korelacija u vezi između odbacivanja od strane oca i prosjeka ocjena iz hrvatskog jezika (r = -0, 20) što nam pokazuje da ti ispitanici imaju i lošiji prosjek ocjena iz hrvatskog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)