Pregled bibliografske jedinice broj: 647130
Uloga dječje percepcije roditeljskog sukoba na prilagodbu djece u školi
Uloga dječje percepcije roditeljskog sukoba na prilagodbu djece u školi // Savremeni trendovi u psihologiji / Ivana Živančević Sekeruš (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013. str. 244-245 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 647130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga dječje percepcije roditeljskog sukoba na prilagodbu djece u školi
(Role of children's perception of inter parental conflict on their school adjustment)
Autori
Milić, Marija ; Duvnjak, Ivana ; Velki, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Savremeni trendovi u psihologiji
/ Ivana Živančević Sekeruš - Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013, 244-245
ISBN
978-86-6065-174-9
Skup
Naučno-stručni skup "Savremeni trendovi u psihologiji 3"
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 11.10.2013. - 13.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
sukob među roditeljima; samoefikasnost; pedagoške mjere
(inter parental conflict; self-efficacy; pedagogical measures)
Sažetak
Obitelj ima primarnu ulogu u djetetovom razvoju. Mnogobrojna istraživanja pokazuju negativan utjecaj promatranja obiteljskog nasilja na djetetovo funkcioniranje i prilagodbu. Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj dječje percepcije roditeljskih sukoba na njihovu prilagodbu u školi. U tu svrhu ispitali smo razlike između učenika s i bez izrečenih pedagoških mjera te između učenika s uzornim vladanjem i onih koji nemaju uzorno vladanje u percepciji intenziteta sukoba među roditeljima, samookrivljavanju, osjećaju prijetnje te socijalnoj, akademskoj i emocionalnoj samoefikasnosti. Također smo provjerili povezanost percepcije roditeljskih sukoba i mjera samoefikasnosti te školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 428 učenika (62% mladića i 38% djevojaka) prvog i drugog razreda srednjih strukovnih škola (prosječne dobi 15.9 godina). Učenici su popunjavali Skalu dječje percepcije sukoba među roditeljima i Upitnik samoefikasnosti za djecu. Učenici su također popunili upitnik kojim su ispitani sociodemografski podatci, školski uspjeh, vladanje i pedagoške mjere. Rezultati su pokazali kako učenici koji imaju izrečenu pedagošku mjeru percipiraju veći intenzitet sukoba među roditeljima (F(1, 420) = 28.07 ; p < .01), iskazuju višu razinu samookrivljavanja (F(1, 420) = 27.78 ; p < .01) te osjećaju veću prijetnju (F(1, 420) = 11.14 ; p < .01). Također ovi učenici imaju slabiju akademsku samoefikasnost (F(1, 437) = 35.88 ; p < .01). Učenici koji nemaju uzorno vladanje percipiraju veći intenzitet sukoba među roditeljima (F(1, 409) = 4.90 ; p < .05), iskazuju višu razinu samookrivljavanja (F(1, 409) = 20.74 ; p < .01) te imaju slabiju akademsku samoefikasnost (F(1, 426) = 39.61 ; p < .01). Korelacijska analiza pokazala je statistički značajnu povezanost na svim mjerama (r od -.11 do -.32), u smjeru postojanja negativne korelacije između mjera percepcije sukoba među roditeljima i mjera samoefikasnosti. Također je dobivena i statistički značajna negativna povezanost školskog uspjeha s percepcijom intenziteta sukoba među roditeljima (r = -.15) i samookrivljavanjem (r = -.24). Možemo zaključiti da percepcija roditeljskog sukoba ima negativne učinke na učenikov akademski uspjeh i ponašanje u školi. Pojava problematičnog ponašanja djeteta u školi može poslužiti kao jedan od indikatora prisutnosti obiteljskog nasilja stoga je poželjno da se unutar školskog sustava uključi roditelje u prevencijske programe ove problematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek