Pregled bibliografske jedinice broj: 647043
Uloga učeničke zadruge u suvremenoj školi
Uloga učeničke zadruge u suvremenoj školi // Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 353-361 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 647043 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učeničke zadruge u suvremenoj školi
(The Role of School Co-ops in the Contemporary School)
Autori
Posavec, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja
/ Jurčević Lozančić, Anka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 353-361
ISBN
978-953-7210-29-8
Skup
11. dani Mate Demarina
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
socijalna suradnja; radni odgoj; odgoj za poduzetništvo; zadružne vrijednosti
(social co-operation; working upbringing; young entrepreneurship; co-operative values)
Sažetak
U 21. stoljeću sve se više govori o suvremenoj školi, školi budućnosti. U takvoj školi svoje mjesto nalaze i učeničke zadruge koje se javljaju u našim školama u izvannastavnim aktivnostima. U zadrugama nastava i rad označavaju one organizacijske oblike, sredstva ostvarivanja i mogućnost realizacije radnog odgoja kao posebnog oblika odgojnog područja koji omogućavaju učiteljima pokazivanje svog i učeničkog potencijala. Usvajajući zadružne vrijednosti, djeca i mladi ljudi bolje razumiju svoju građansku ulogu te tako pomažu u izgradnji pravednijeg društva. Zadruga u primarnom obrazovanju temelji se i na učenju demokracije, moralne i društvene odgovornosti pojedinca što se projicira na rad u razredu i cijeloj školi. Želimo li društvo koje prakticira vrijednosti kao što su uzajamna pomoć, poštovanje i suradnja, onda one trebaju biti temelj našeg sustava obrazovanja jer on je jedan od „inkubatora“ za reprodukciju društvenih vrijednosti. Učeničke zadruge predstavljaju institucije demokratskog rasta jer razvijajući navedene vrednote stvaraju jedan od najvažnijih slojeva populacije - građansko društvo. Europska komisija vjeruje da mogućnosti zadruga nisu dovoljno iskorištene te da njihovu korisnost tek treba dokazati na nacionalnoj i europskoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija