Pregled bibliografske jedinice broj: 646998
Utjecaj informacijsko - komunikacijske kulture nastavnika na strukturu i organizaciju nastave
Utjecaj informacijsko - komunikacijske kulture nastavnika na strukturu i organizaciju nastave, 2007., magistarski rad, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
CROSBI ID: 646998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj informacijsko - komunikacijske kulture nastavnika na strukturu i organizaciju nastave
(The influence of teachers' information and communication culture on structure and organization of teaching)
Autori
Krelja Kurelović, Elena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet organizacije i informatike
Mjesto
Varaždin
Datum
12.03
Godina
2007
Stranica
158
Mentor
Žugaj, Miroslav
Ključne riječi
informacijsko - komunikacijska tehnologija; nastava; poučavanje; informatička pismenost; obrazovna tehnologija; organizacijska kultura; IKT kultura
(information and communication technology; teaching; computer literacy; educational technology; organizational culture; ICT culture)
Sažetak
Rad donosi teorijski uvid u mjesto i značenje informacijsko – komunikacijske kulture pojedinca i organizacije u kontekstu informacijskog društva. Radi boljeg razumijevanja procesa integracije ICT- a u različita područja ljudske djelatnosti, a time i u školstvo, neki svjetski priznati stručnjaci i znanstvenici razvili su koncept informacijsko – komunikacijske kulture (engl. ICT culture) koji razmatra cjelokupnost pogleda i ponašanja čovjeka prema ICT-u i različitim oblicima njegove primjene, prema digitalnim izvorima informacija i novim oblicima računalno posredovane komunikacije. Informacijsko – komunikacijska kultura nastavnika navodi se kao jedan od bitnih preduvjeta razvoja obrazovnog sustava koji će odgovoriti zahtjevima informacijskog društva. Istraživanja o informacijsko – komunikacijskoj kulturi pojedinaca i organizacija novijeg su datuma i interdisciplinarna su - ne zahvaćaju samo tehničke i informacijske znanosti već se u velikoj mjeri oslanjaju na psihologiju, sociologiju i socijalnu psihologiju. Pošto je naglasak rada na informacijsko – komunikacijskoj kulturi nastavnika u radu se opisuje struktura i organizacija hrvatskih osnovnih i srednjih škola. Kroz primjere naglašava se povezanost organizacijske kulture škola i informacijsko – komunikacijske kulture nastavnika. U svrhu približavanja škola zahtjevima 21. stoljeća razmatraju se promjene koje je potrebno provesti u obrazovnoj politici, ICT infrastrukturi i edukaciji nastavnika. Zatim se objašnjavaju osnovni oblici računalno potpomognute i računalno zasnovane nastave, odnosno učenja i poučavanja, te njihove karakteristike, prednosti i nedostaci. Ovaj rad ima za cilj dati odgovor na pitanje da li je informacijsko – komunikacijska kultura nastavnika naših škola na zadovoljavajućoj razini, te postoji li povezanost između informacijsko – komunikacijske kulture nastavnika i njihove stvarne uporabe ICT-a u nastavi. Temeljeći istraživanje na prethodno izloženoj teorijskoj osnovi utvrđeno je da su nastavnici osnovnih i srednjih škola Istarske županije najvećim dijelom na srednjem stupnju informacijsko – komunikacijske kulture, da ona ovisi o životnoj dobi, razdoblju života u kojem je nastavnik počeo koristiti ICT, o spolu i nastavnom predmetu. Nadalje, ustanovilo se da postoji statistički značajna povezanost između informacijsko – komunikacijske kulture nastavnika i primjene ICT-a u nastavi, te iste i organizacije nastave. Širenje informacijsko – komunikacijske kulture može započeti sustavnom edukacijom nastavnika jer se pokazalo da između ta dva obilježja također postoji značajna povezanost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
UDK 37.018.4:371.12(043.2)