Pregled bibliografske jedinice broj: 646972
Krležijanski lik umjetnika od Slamniga do Mihalića
Krležijanski lik umjetnika od Slamniga do Mihalića // Komparativna povijest hrvatske književnosti : zbornik radova XV : (Ne)pročitani Krleža : od teksta do popularne predodžbe / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea (ur.).
Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 343-361 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 646972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Krležijanski lik umjetnika od Slamniga do Mihalića
(Krležian artist character from Slamnig to Mihalić)
Autori
Grgić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komparativna povijest hrvatske književnosti : zbornik radova XV : (Ne)pročitani Krleža : od teksta do popularne predodžbe
/ Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea - Split : Zagreb : Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 343-361
ISBN
978-953-163-395-6
Skup
Ne)pročitani Krleža: od teksta do popularne predodžbe
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 26.09.2012. - 28.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
lik umjetnika; drama; aktantska analiza; modenizam; postmodernizam
(artist character; drama; actantial analysis; modernism; postmodernism)
Sažetak
Polazeći od Krležinih načelnih stajališta o naravi i ulozi umjetnosti, u tekstu se uspoređuju njegova dva reprezentativna dramska lika umjetnika (naslovni lik Michelangela Buonarrotija i Leone u Gospodi Glembajevima) sa šest srodnih protagonista u dramama mlađih hrvatskih autora (M. Matković, S. Mihalić, I. Slamnig, A. Šoljan i N. Fabrio), nastalima na izmaku kasnoga modernizma (1964.-1973.). U obzir se uzima i razlika između Krležinih vlastitih stajališta te javne predodžbe o njemu tijekom 1950-ih i 1960-ih, kad je oko njega stvoren svojevrstan „kult“ (S. Lasić), koji je u pojedinim pripadnicima mlađih naraštaja izazivao otpor i dijelom pridonio izostanku njihove i Krležine komunikacije i suradnje. Aktantska analiza likova umjetnika u šest kasnijih drama pokazuje da bi se oni, i neovisno o tomu, mogli promatrati kao izravni ili neizravni nasljednici krležijanskog lika umjetnika, ali i cjelokupne romantičko-modernističke linije koju on slijedi. Ipak, uočene razlike, posebice snažnija sumnja u smisao i mogućnost umjetničkog djelovanja te naglašeniji ironičan i komičan ton u kasnijim dramama ukazuju i na stanovit odmak od krležijanskog/modernističkog i nagovješćuju postmodernističko poimanje uloge i značenja umjetnika, koje će relativizirati i ironizirati njegova obilježja osobitosti i izvornosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-0788 - Europski kontekst hrvatske književnosti (Pavlović, Cvijeta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Kristina Grgić
(autor)