Pregled bibliografske jedinice broj: 64676
Osnovi sustava kvalitete u MBL-doprinos marketinga
Osnovi sustava kvalitete u MBL-doprinos marketinga // Treći kongres s međunarodnim sudjelovanjem Management u zdravstvu, Sažeci radova,
Zagreb, 1999. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 64676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnovi sustava kvalitete u MBL-doprinos marketinga
(Basis of quality system in MBL-contribution of marketing)
Autori
Topić, Elizabeta ; Turek, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Treći kongres s međunarodnim sudjelovanjem Management u zdravstvu, Sažeci radova,
/ - Zagreb, 1999
Skup
Treći kongres s međunarodnim sudjelovanjem Management u zdravstvu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.05.1999. - 29.05.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
MBL; sustav kvalitete; marketing; 1. Hrvatski projekt zdravstva
(MBL; quality system; marketing; 1st Croatian health project)
Sažetak
Ispunjenje osnovnog kriterija cjelokupnog sustava kvalitete MBL, glede opreme, prostora i laboratorijskog osoblja, u dijelu MBL u PZZ koji su obuhvaćeni 1. Hrvatskim projektom zdravstva, podprojektom Primarna zdravstvena zaštita, osiguran je marketinškim pristupom projektu. Međunarodnim natječajem za MBL je kupljena oprema koja je osigurala izvođenje cjelokupnog laboratorijskog programa, točniji i precizniji analitički rad te pouzdaniji rezultat laboratorijske pretrage u odnosu na prijašnju opremu. Ujednačena tehnologija i analitičke metode osigurale su visoki standard dobre laboratorijske prakse, te prenosive rezulate pretraga iz primarne u sekundarnu zdravstvenu zaštitu. Nova oprema poboljšala je organizaciju središnjih u odnosu na izdvojene jedinica medicinsko biokemijskih laboratorija a visoki zahtjev za kvalitetom doveo je i do poboljšanja u strukturi osoblja. U laboratorijima bez medicinskog biokemičara, stručnjak tog profila je zaposlen. Istovremeno s zanavljanjem opreme provedena je i organizirana edukacija svih profila zdravstvenih djelatnika u PZZ. Iako se čini da investiranje u medicinsku tehnologiju izaziva poskupljenje sustava zdravstva, sigurno je da nova tehnologija zahtijeva i drugačiji pristup kako u medicinsko laboratorijskom radu tako i u pristupu liječnika bolesniku, koji na kraju dovodi do uštede u zdravstvenom zbrinjavanju. Ovaj primjer marketinškog pristupa u zdravstvu pozitivni je prilog u postizavanju sveukupne kvalitete ne samo MBL-a već i dijela zdravstvene skrbi pučanstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti