Pregled bibliografske jedinice broj: 646715
Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnu uporabu velikih i malih slova
Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnu uporabu velikih i malih slova // Hrvatski, 7 (2009), 2; 31-46 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 646715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnu uporabu velikih i malih slova
(THE RESEARCH OF CORRECT SPELLING OF THE ELEMENTARY SCHOOL PUPILS WITH SPECIAL ATTENTION ON THE CORRECT USAGE OF CAPITAL AND SMALL LETTERS)
Autori
Miletić, Josip ; Novaković, Marija
Izvornik
Hrvatski (1845-8793) 7
(2009), 2;
31-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava; hrvatski jezik; pravopis; velika i mala slova
(teaching; Croatian language; correct spelling; capital and small letters)
Sažetak
U radu se donose rezultati istraživanja provedenoga s ciljem utvrđivanja razine poznavanja pravopisa učenika osnovne škole od petog do osmog razreda s posebnim naglaskom na pravilnu uporabu velikih i malih slova. Zadaće su istraživanja bile, prvo, utvrditi gdje učenici najčešće griješe i, drugo, utvrditi smanjuje li se broj pogrješaka na višim obrazovnim stupnjevima. Pretpostavka je da učenici u osmome razredu čine manje pravopisnih pogrješaka od učenika petoga razreda. Istraživanje je provedeno u ožujku i travnju 2008. u Osnovnoj školi Srinjine u Splitsko–dalmatinskoj županiji. Sudjelovalo je 50% učenika od petog do osmog razreda školske 2007./2008. Za utvrđivanje razine poznavanja pravopisa učenika pripremljeni su zadatci objektivnog tipa i diktat koje su učenici rješavali bez vremenskog ograničenja. Zadatke objektivnog tipa rješavalo je pedeset i devet učenika: osamnaest učenika petoga, trinaest učenika šestoga i po četrnaest učenika sedmoga i osmoga razreda. Diktat je pisalo sedamnaest učenika petoga, jedanaest šestoga, dvanaest sedmoga i četrnaest osmoga razreda, ukupno pedeset i četiri učenika. U pisanju velikoga i maloga slova najviše pogrješaka čine učenici petoga razreda, zatim šestoga i osmoga razreda, a najmanje griješe učenici sedmoga razreda. Dakle, smanjuje se broj pogrješaka na višim obrazovnim stupnjevima, iako osmaši rade više pogrješaka od sedmaša, ali zabrinjava činjenica da je relativno velik postotak pogrješaka u svim razredima i u svim područjima uporabe velikih i malih slova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija