Pregled bibliografske jedinice broj: 646554
Prikaz Skale doživljava/činjenja nasilja preko Interneta i rezultata primjene te skale na vinkovačkim srednjoškolcima
Prikaz Skale doživljava/činjenja nasilja preko Interneta i rezultata primjene te skale na vinkovačkim srednjoškolcima // Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup : program i sažeci izlaganja / Kolesarić, Vladimir ; Križanić, Valerija ; Šincek, Daniela (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Osijek ; Društvo psihologa Osijek, 2012. str. 53-53 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 646554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz Skale doživljava/činjenja nasilja preko Interneta i rezultata primjene te skale na vinkovačkim srednjoškolcima
(Presentation of Cyber Victim and Bullying Scale and results in the sample of highschool students from Vinkovci)
Autori
Đuraković, Stefanie Jade ; Šincek, Daniela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup : program i sažeci izlaganja
/ Kolesarić, Vladimir ; Križanić, Valerija ; Šincek, Daniela - Osijek : Filozofski fakultet Osijek ; Društvo psihologa Osijek, 2012, 53-53
ISBN
978-953-314-054-4
Skup
IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja : Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 29.11.2012. - 01.12.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nasilje preko Interneta; upitni; adolescenti
(Internet violence; inventory; adolescents)
Sažetak
U ovom izlaganju prezentirat će se Skala doživljavanja/činjenja nasilja preko Interneta (Cetin, Yaman i Peker, 2011), koja je prevedena na hrvatski jezik za potrebe ovog istraživanja. Skala ispituje doživljavanje i činjenje nasilja preko Interneta u posljednjih godinu dana, a nastala je zbog sve veće uporabe tehnologije i opasnosti njezine zlouporabe. Sastoji se od dva dijela. U prvom dijelu (subskala Doživljavanje nasilja preko Interneta) sudionici procjenjuju jesu li doživjeli opisano ponašanje. U drugom dijelu (subskala Činjenje nasilja preko Interneta) na identičnim česticama sudionici procjenjuju jesu li se tako ponašali. Svaki dio sadrži 22 čestice. Provjereni koeficijenti pouzdanosti iznose 0, 91 odnosno 0, 92. U ovom istraživanju su sudjelovali učenici drugih razreda dvije vinkovačke srednje škole, njih 249. Dobiveni rezultati pokazuju kako je učestalost nasilja preko Interneta na odabranom uzorku 24, 9% za doživljavanje i 27, 7% za činjenje nasilja preko Interneta. Na obje skale najviše sudionika je odgovorilo kako nije imalo iskustva s ponašanjem koja uključuju hakiranje tuđih internetskih stranica (77, 5% nije doživjelo i 83, 1% nije činilo) i uređivanje fotografija na uvredljiv način (80, 3% nije doživjelo, dok 81, 1% nije činilo). Najčešća su sljedeća ponašanja: ogovaranje preko Interneta (81, 5% se to dogodilo, a 90, 8% je to nekome napravilo) i ruganje preko Interneta (75, 9% se to dogodilo, a 80, 7% je to napravilo). Osim toga postoje i razlike s obzirom na spol tj. dječaci značajno više i doživljavaju i čine nasilje preko Interneta. Ipak, budući je istraživanje provedeno na malom i prigodnom uzorku, ovi rezultati se mogu smatrati samo eventualnim indikatorom postojećeg stanja te bi bilo dobro ponoviti primjenu ove skale na reprezentativnom uzorku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija