Pregled bibliografske jedinice broj: 646496
Utjecaj filma na stvaranje marke zemlje
Utjecaj filma na stvaranje marke zemlje, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 646496 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj filma na stvaranje marke zemlje
(Impact of film on country branding)
Autori
Prpić Lukač, Vlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2013
Stranica
66
Mentor
Krupka, Zoran
Ključne riječi
marka zemlje; upravljanje markom zemlje; utjecaj filma na stvaranje marke zemlje; filmski inducirani turizam
(country brand; country branding; impact of film on country branding; film-induced tourism)
Sažetak
Područje istraživanja ovog diplomskog rada je analiza utjecaja filma na zemlju, njezin imidž i različite interesne skupine te zemlje. Cilj rada je prikazati film kao kulturnu vrijednost zemlje, dati pregled utjecaja filma na različite dionike, te analizirati film kao pomoćnu marketinšku aktivnost pri izgradnji zemlje kao marke. Marka zemlje je u biti imidž koji se povezuje s određenim aspektima neke zemlje, kao što su proizvodi i usluge, stanovništvo, povijest i kultura. Za uspješan imidž zemlje važno je upravljanje zemljom kao markom. U prvom dijelu rada, nakon pojmovnog određenja marke zemlje, obrađeni su srodni pojmovi povezani s markom zemlje, zatim uloga i važnost, karakteristike i kompleksnost, te elementi upravljanja markom zemlje. Drugi dio rada govori o ulozi filma u stvaranju marke zemlje, te iznosi osnovne prednosti i nedostatke utjecaja filma na marku zemlje i različite interesne skupine. Govori također o ulozi filma u promociji turizma i izvozu kulture, te njegovom utjecaju na politiku, gospodarstvo i investitore. Rad završava analizom slučajeva dvaju filmova. Film „Gospodar prstenova“ i analiza njegovog utjecaja na stvaranje marke Novog Zelanda, te film „Borat“ i njegov utjecaj na stvaranje marke Kazahstana. Na primjeru ta dva filma prikazan je utjecaj na porast broja posjetitelja, veće prihode od turizma, utjecaj na imidž Novog Zelanda i Kazahstana te reakcije vlada, turističkih zajednica i ostalih institucija kao pomoć ili odgovor na posljedice filma, odnosno prikazan je značaj filmski induciranog turizma. Za obradu teme korišteni su prikupljeni sekundarni podaci iz stručne i znanstvene literature, knjige, marketinški časopisi te znanstveni članici dostupni u knjižnicama, elektroničkim bazama podataka i na Internetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija