Pregled bibliografske jedinice broj: 646410
Ovladanost predvještinama čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika
Ovladanost predvještinama čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 646410 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ovladanost predvještinama čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika
(Prerequisites of reading and writing in preschool children speakers of Roma language)
Autori
Marijana Kovačić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.10
Godina
2013
Stranica
50
Mentor
Jelena Kuvač Kraljević
Ključne riječi
predvještine čitanja i pisanja; djeca pripadnici romske nacionalne manjine u Hrvatskoj; jezični preduvjeti; vizualni preduvjeti
(prerequisites of reading and writing; speakers of Roma language; language and visual prerequisites)
Sažetak
Predvještinama čitanja i pisanja određuju se sposobnosti koje se razvijaju kod djeteta prije razdoblja početnoga učenja čitanja i pisanja te koje potiču proces opismenjavanja. Za razliku od drugih nacionalnih manjina u Hrvatskoj, romska nacionalna manjina nema plan i program obrazovanja prema vlastitom jeziku već se obrazuju prema planu i programu za hrvatske govornike. Međutim, poznato je da započinju obrazovanje s nedovoljnim znanjem hrvatskog jezika te da pri upisu u školski sustav ne postoji sustavna procjena njihove jezične spremnosti za polazak u školu. Sukladno tome cilj ovog rada bio je ispitati ovladanost jezičnim i vizulanim preduvjetima nužnim za ovladavanje čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika. U ispitivanju je korišten PredČiP test te su postignuća ispitanika (N=13) uspoređena s postignućima jednojezičnih govornika hrvatskoga jezika. Analiza rezultata pokazala je da ispitanici nisu ovladali jezičnim i vizualnim preduvjetima nužnim za ovladavanjem čitanja i pisanja što je posljedica nedovoljnog znanja hrvatskoga jezika i specifičnosti romske kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(mentor)