Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 646410

Ovladanost predvještinama čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika


Marijana Kovačić
Ovladanost predvještinama čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 646410 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ovladanost predvještinama čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika
(Prerequisites of reading and writing in preschool children speakers of Roma language)

Autori
Marijana Kovačić

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.10

Godina
2013

Stranica
50

Mentor
Jelena Kuvač Kraljević

Ključne riječi
predvještine čitanja i pisanja; djeca pripadnici romske nacionalne manjine u Hrvatskoj; jezični preduvjeti; vizualni preduvjeti
(prerequisites of reading and writing; speakers of Roma language; language and visual prerequisites)

Sažetak
Predvještinama čitanja i pisanja određuju se sposobnosti koje se razvijaju kod djeteta prije razdoblja početnoga učenja čitanja i pisanja te koje potiču proces opismenjavanja. Za razliku od drugih nacionalnih manjina u Hrvatskoj, romska nacionalna manjina nema plan i program obrazovanja prema vlastitom jeziku već se obrazuju prema planu i programu za hrvatske govornike. Međutim, poznato je da započinju obrazovanje s nedovoljnim znanjem hrvatskog jezika te da pri upisu u školski sustav ne postoji sustavna procjena njihove jezične spremnosti za polazak u školu. Sukladno tome cilj ovog rada bio je ispitati ovladanost jezičnim i vizulanim preduvjetima nužnim za ovladavanje čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika. U ispitivanju je korišten PredČiP test te su postignuća ispitanika (N=13) uspoređena s postignućima jednojezičnih govornika hrvatskoga jezika. Analiza rezultata pokazala je da ispitanici nisu ovladali jezičnim i vizualnim preduvjetima nužnim za ovladavanjem čitanja i pisanja što je posljedica nedovoljnog znanja hrvatskoga jezika i specifičnosti romske kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Kuvač (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marijana Kovačić
Ovladanost predvještinama čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Marijana Kovačić (2013) 'Ovladanost predvještinama čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2013}, pages = {50}, keywords = {predvje\v{s}tine \v{c}itanja i pisanja, djeca pripadnici romske nacionalne manjine u Hrvatskoj, jezi\v{c}ni preduvjeti, vizualni preduvjeti}, title = {Ovladanost predvje\v{s}tinama \v{c}itanja i pisanja kod pred\v{s}kolske djece govornika romskog jezika}, keyword = {predvje\v{s}tine \v{c}itanja i pisanja, djeca pripadnici romske nacionalne manjine u Hrvatskoj, jezi\v{c}ni preduvjeti, vizualni preduvjeti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2013}, pages = {50}, keywords = {prerequisites of reading and writing, speakers of Roma language, language and visual prerequisites}, title = {Prerequisites of reading and writing in preschool children speakers of Roma language}, keyword = {prerequisites of reading and writing, speakers of Roma language, language and visual prerequisites}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font