Pregled bibliografske jedinice broj: 646294
Uloga obrazovanja u identitetu društva i ekonomiji znanja
Uloga obrazovanja u identitetu društva i ekonomiji znanja / Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana (ur.). Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Odjel za kulturologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013 (zbornik)
CROSBI ID: 646294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga obrazovanja u identitetu društva i ekonomiji znanja
(The role of education in the identity of society and the economy of knowledge)
Urednik/ci
Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena
Izdavač
Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Odjel za kulturologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2013
Stranica
266
ISBN
978-953-253-121-3
Ključne riječi
obrazovanje ; društvo znanja ; ekonomija znanja ; identitet
(education ; society of knowledge ; economy of knowledge ; identity)
Sažetak
Gospodarstvo se mora podići na razinu konkurentnosti, a za što se tehnološki zahtjevi sve više doživljavaju kao osnovni preduvjet. Teholologija se danas prepoznaje kao „pametna“ i „sofisticirana“ za koju je potreban „umni radnik“, kako Drucker ističe, a ekonomija, oslonjena na pamet, postaje „ekonomijom znanja“. Globalizirani svijet doživljava novo razdoblje kapitalizma koji se kvalificira kao kognitivni. Iz ovih se premisa izvodi teza da danas živimo u društvu znanja. Društvo znanja je moguće odrediti kao ono u kojemu je znanje njegov ključni resurs, a radnici znanja dominantna skupina unutar radne snage. Simbolički kapital time dobiva prevagu nad fizičkim i financijskim kapitalom, a za njegovu realizaciju je osobito bitno obrazovanje, znanost i istraživanje. Ovo je nezaobilazna tema suvremenog hrvatstog društva i sve je očevidnije da ima egzistencijalne karakteristika. O njoj govoriti znači govoriti o opstanku hrvatskog društva na način razvoja i praćenja suvremenih tehnoloških trendova, tj. trendova u znanosti i obrazovanju. Naznačenoj problematici se može prići s različitih strana, a jedna od njih je znanstvena i stručna rasprava među ekonomistima, agroekonomistima, sociolozima, demografima. Zbornik donosi 14 rasprava sa znanstvenog skupa „Globalizacija i regionalni identitet 2013.“ (13. i 14. rujna 2013.). Riječ je o četvrtom po redu znanstvenom skupu koji je ovaj puta tematski usmjeren na utjecaj obrazovanja na promjene života i rada u donedavno dominantnoj poljoprivrednoj regiji Slavoniji i Baranji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0000000-3330 - Integracija domenskih znanja iz područja poljoprivrede i stvaranje novih znanja (Mesarić, Josip, MZOS ) ( CroRIS)
010-0792389-1365 - Posttranzicijski identitet ruralnog prostora Slavonije i Baranje (Šundalić, Antun, MZOS ) ( CroRIS)
079-0000000-3576 - Razvoj multisektorskog modela obiteljske poljoprivrede ruralnih područja (Zmaić, Krunoslav, MZOS ) ( CroRIS)
079-0792389-2073 - Identifikacija gospodarskih aktivnosti u funkciji ruralnog razvitka (Sudarić, Tihana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek