Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 646237

Utjecaj riječnih informacijskih servisa na sigurnost unutarnje plovidbe


Brnardić, Mato
Utjecaj riječnih informacijskih servisa na sigurnost unutarnje plovidbe, 2010., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb


CROSBI ID: 646237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj riječnih informacijskih servisa na sigurnost unutarnje plovidbe
(Impact of river information services on inland navigation safety)

Autori
Brnardić, Mato

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet prometnih znanosti

Mjesto
Zagreb

Datum
21.09

Godina
2010

Stranica
98

Mentor
Rogić, Kristijan

Ključne riječi
riječni informacijski servisi; sigurnost; model analize
(river information services; safety; model analysis)

Sažetak
U Europi postoji preko 30 000 km rijeka i kanala koji zajedno povezuju stotine gradova i područja koncentrirane industrije. Iako je kralježnica mreže unutarnjih vodnih putova konstituirana od velikih rijeka poput Rajne i Dunava, brojni pritoci i kanali povezuju mnoštvo manjih gradova i industrijskih centara. Značajan broj luka diljem mreže omogućuje pristup i povezivanje sa drugim vrstama transporta. Unutarnja plovidba može ponuditi strahovito velike kapacitete i igrati značajnu ulogu u borbi sa kontinuiranim rastom prometa, jer trenutni prijevoz tereta unutarnjim vodama iznosi samo 3 %. Europska Komisija prepoznala je velik potencijal unutarnje plovidbe za prijevoz tereta. Iz toga proizlazi da prometna politika EU iskazuje velik interes u razvoju unutarnje plovidbe kako bi postala prava alternativa i ključan segment u prijevoznom lancu transportnog sustava Europe. Pri tom treba eliminirati glavna ograničenja razvitku riječnog prometa, poput nepouzdanih podataka o stanju vodnog puta, nepostojanje informacija o kretanju plovila i tereta, posebno opasnog tereta, nemogućnost pravovremenog planiranja prekrcajnog procesa u lukama, gubitak vremena uslijed mnogobrojnih kontrola kod prelaska granica. Navedeni problemi mogu se eliminirati uvođenjem pan- europskog sustava informacijskih servisa (engl. River Information Services), koji objedinjuje sustav kontrole i nadzora plovidbe i različite informacijske usluge komercijalnim korisnicima. Svrha ovog diplomskog rada je pokazati ulogu i značaj Riječnih informacijskih servisa kao preduvjeta porasta udjela riječnog prometa na tržištu transportnih usluga. Cilj diplomskog rada je kroz RIS usluge i tehničke elemente sustava-RIS standarde i na konkretnom primjeru modela analize sustava u osnovnom, optimiziranom i umjerenom scenariju detaljnije prikazati prednosti i koristi implementacijom informatičko-komunikacijskih usluga i njihovu nužnost u suvremenom prijevoznom lancu transportnog sustava Europe. Diplomski rad podijeljen je na šest glavnih dijelova. Prvi dio odnosi se na razvojno- istraživačke projekte na području implementacije RIS-a u Europi. Drugi dio detaljno objašnjava sve pokazatelje RIS-a, ciljeve, usluge, korisnike, tehničke elemente sustava te organizacijske i hijearhijske strukture administrativne službe. Treći dio detaljno opisuje RIS standard “Nadzor i praćenje plovila” kao preduvjet uspostavljanja pouzdane i sigurne plovidbe. Četvrti dio uvodi nas u problematiku implementacije RIS-a u zemlje Dunavskog i Rajnskog sliva, sa pripadajućom analizom troškova i koristi sustava. Peti dio objašnjava na konkretnom primjeru modela analize sustava u osnovnom, optimiziranom i umjerenom scenariju koristi implementacijom informatičko-komunikacijskih usluga. Šesti dio završava analizom osjetljivosti predmetnog modela analize, a završno poglavlje rada objašnjava mogućnosti primjene i potencijalne koristi RIS sustava za unapređenje stanja unutarnje plovidbe u Hrvatskoj. Prilikom izrade diplomskog rada korištene su slijedeće znanstvene metode: metoda analize i sinteze, metode apstrakcije i konkretizacije, metoda klasifikacije, metoda specijalizacije i generalizacije, metoda dedukcije i indukcije, te metoda intervjua sa ekspertima unutarnje plovidbe iz područja projektnog menadžmenta i tehničkih pitanja plovidbe. Kod metode analize korišten je njen posebni oblik, deskriptivna analiza te kauzalna analiza.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekti:
135-1352586-2588 - Integracija sustava intermodalnog vodnog prometa u europskoj transportnoj mreži (Jolić, Natalija, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Kristijan Rogić (mentor)

Avatar Url Mato Brnardić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Brnardić, Mato
Utjecaj riječnih informacijskih servisa na sigurnost unutarnje plovidbe, 2010., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Brnardić, M. (2010) 'Utjecaj riječnih informacijskih servisa na sigurnost unutarnje plovidbe', diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Brnardi\'{c}, Mato}, year = {2010}, pages = {98}, keywords = {rije\v{c}ni informacijski servisi, sigurnost, model analize}, title = {Utjecaj rije\v{c}nih informacijskih servisa na sigurnost unutarnje plovidbe}, keyword = {rije\v{c}ni informacijski servisi, sigurnost, model analize}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Brnardi\'{c}, Mato}, year = {2010}, pages = {98}, keywords = {river information services, safety, model analysis}, title = {Impact of river information services on inland navigation safety}, keyword = {river information services, safety, model analysis}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font