Pregled bibliografske jedinice broj: 646068
Provjera razvojnog modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc formiranim grupama
Provjera razvojnog modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc formiranim grupama // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa - sažeci priopćenja
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 646068 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera razvojnog modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc formiranim grupama
(Validation of developmental model of subjective group dynamics in ad hoc groups)
Autori
Tomašić Humer, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
21. dani Ramira i Zorana Bujasa - sažeci priopćenja
/ - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
međugrupna pristranost; diferencijalna evaluacija; diferencijalno uključivanje
(intergroup bias; differential evaluation; differential inclusion)
Sažetak
Razvojni model subjektivne grupne dinamike (Abrams, Rutland i Cameron, 2003) opisuje i tumači međugrupne odnose kod djece, uzimajući u obzir, osim evaluacija čitavih socijalnih grupa, i prosudbe o njihovim pojedinim članovima, koji ne moraju nužno biti tipični. Model pretpostavlja dinamički odnos tri ključne mjere međugrupnih odnosa: međugrupna pristranost, diferencijalna evaluacija i diferencijalno uključivanje. Prema modelu, preferencija vlastite grupe u djece nije opća, nego će ona preferirati samo one pripadnike koji poštuju grupne norme. Pripadnici vlastite grupe koji ne poštuju norme bit će negativnije procijenjeni i od devijantnih pripadnika vanjske grupe. Cilj rada bio je ispitati osnovne pretpostavke razvojnog modela subjektivne grupe dinamike na ad hoc formiranim grupama. Sudionici su bili učenici 6. i 8. razreda osnovne te 2. razreda srednje škole (N=453). Oni su po slučaju raspodijeljeni u jednu od četiri eksperimentalne situacije u kojima se manipuliralo statusom grupe (manjina/većina) i doživljajem prijetnje vanjske grupe (manja/veća). Mjere diferencijalne evaluacije i diferencijalnog uključivanja izražene su preko evaluacija pripadnika grupa koji različito poštuju grupne norme. Međugrupna pristranost izražena je kao razlika evaluacija vlastite i vanjske grupe. Sukladno modelu, sve su tri dobne grupe preferirale članove vlastite u odnosu na članove vanjske grupe. Nadalje, sudionici su preferirali normativne, a derogirali devijantne pripadnike vlastite grupe, čime je potvrđena diferencijalna evaluacija pripadnika vlastite grupe ovisno o poštivanju normi. Također, diferencijalno uključivanje, tj. percepcija da će i ostali pripadnici vlastite grupe različito evaluirati pripadnike grupe koji različito poštuju norme, utvrđena je kod sve tri grupe sudionika, te je dobiveno da je diferencijalno uključivanje medijator odnosa međugrupne pristranosti i diferencijalne evaluacije. Time rezultati potvrđuju testirane postavke modela na ad hoc formiranim grupama.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija