Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 645765

Kako obrada teksta utječe na količinu zapamćenih riječi u ranom učenju stranih jezika?


Vičević, Sanja
Kako obrada teksta utječe na količinu zapamćenih riječi u ranom učenju stranih jezika? // Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost (Society and Language: Multilingualism and Multiculturality) / Bežen, Ante ; Pavličević – Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 293-305


CROSBI ID: 645765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako obrada teksta utječe na količinu zapamćenih riječi u ranom učenju stranih jezika?
(How does text processing affect the number of memorised words in early foreign language learning?)

Autori
Vičević, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost (Society and Language: Multilingualism and Multiculturality)

Urednik/ci
Bežen, Ante ; Pavličević – Franić, Dunja

Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2010

Raspon stranica
293-305

ISBN
978-953-7210-33-5

Ključne riječi
rano učenje, obrada vokabulara, obrada teksta, pamćenje riječi
(early learning, vocabulary processing, text processing, word memorisation)

Sažetak
Dosadašnja istraživanja pokušala su dati odgovor na pitanje što sve utječe na pamćenje riječi iz stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi. Zaključeno je da na pamćenje riječi osim kognitivne sposobnosti i afektivnog faktora, utječu strategije učenja i poučavanja. Uzimajući u obzir navedene čimbenike u obradi vokabulara, u ovom se istraživanju ispitivalo utječu li različiti načini obrade teksta na količinu zapamćenih riječi i morfosintaktičkih struktura. Ispitivanje je provedeno među učenicima ranog učenja talijanskog jezika od drugog do četvrtog razreda jedne osnovne škole u Rijeci. U tim se razredima pismenim oblikom provjere znanja utvrdila količina zapamćenih riječi i morfosintaktičkih blokova nakon dramatizacije teksta te nakon teksta koji nije bio dramatiziran. Statistički obrađeni rezultati pismene provjere znanja upućuju na to da se količina zapamćenih riječi i morfosintaktičkih struktura s obzirom na dva različita načina obrade teksta ne razlikuje. Međutim, zanimljiva je dobivena interakcija između razreda i načina obrade teksta. Učenici drugog razreda pamte više novih produktivnih riječi nakon obrade teksta dramatizacijom, dok učenici trećeg i četvrtog razreda pamte više novih produktivnih riječi nakon teksta koji nije bio obrađen dramatizacijom. Osim toga, nakon obrade teksta dramatizacijom učenici drugog razreda pamte više novih receptivnih i produktivnih morfosintaktičkih struktura. Nasuprot tome, nakon obrade teksta dramatizacijom učenici trećeg razreda pamte više novih morfosintaktičkih blokova samo na receptivnoj razini, a učenici četvrtog razreda samo na produktivnoj razini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Vičević, Sanja
Kako obrada teksta utječe na količinu zapamćenih riječi u ranom učenju stranih jezika? // Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost (Society and Language: Multilingualism and Multiculturality) / Bežen, Ante ; Pavličević – Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 293-305
Vičević, S. (2010) Kako obrada teksta utječe na količinu zapamćenih riječi u ranom učenju stranih jezika?. U: Bežen, A. & Pavličević – Franić, D. (ur.) Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost (Society and Language: Multilingualism and Multiculturality). Zagreb, Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 293-305.
@inbook{inbook, author = {Vi\v{c}evi\'{c}, Sanja}, year = {2010}, pages = {293-305}, keywords = {rano u\v{c}enje, obrada vokabulara, obrada teksta, pam\'{c}enje rije\v{c}i}, isbn = {978-953-7210-33-5}, title = {Kako obrada teksta utje\v{c}e na koli\v{c}inu zapam\'{c}enih rije\v{c}i u ranom u\v{c}enju stranih jezika?}, keyword = {rano u\v{c}enje, obrada vokabulara, obrada teksta, pam\'{c}enje rije\v{c}i}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Vi\v{c}evi\'{c}, Sanja}, year = {2010}, pages = {293-305}, keywords = {early learning, vocabulary processing, text processing, word memorisation}, isbn = {978-953-7210-33-5}, title = {How does text processing affect the number of memorised words in early foreign language learning?}, keyword = {early learning, vocabulary processing, text processing, word memorisation}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font