Pregled bibliografske jedinice broj: 645765
Kako obrada teksta utječe na količinu zapamćenih riječi u ranom učenju stranih jezika?
Kako obrada teksta utječe na količinu zapamćenih riječi u ranom učenju stranih jezika? // Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost (Society and Language: Multilingualism and Multiculturality) / Bežen, Ante ; Pavličević – Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 293-305
CROSBI ID: 645765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako obrada teksta utječe na količinu zapamćenih riječi u ranom učenju stranih jezika?
(How does text processing affect the number of memorised words in early foreign language learning?)
Autori
Vičević, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost (Society and Language: Multilingualism and Multiculturality)
Urednik/ci
Bežen, Ante ; Pavličević – Franić, Dunja
Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
293-305
ISBN
978-953-7210-33-5
Ključne riječi
rano učenje, obrada vokabulara, obrada teksta, pamćenje riječi
(early learning, vocabulary processing, text processing, word memorisation)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja pokušala su dati odgovor na pitanje što sve utječe na pamćenje riječi iz stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi. Zaključeno je da na pamćenje riječi osim kognitivne sposobnosti i afektivnog faktora, utječu strategije učenja i poučavanja. Uzimajući u obzir navedene čimbenike u obradi vokabulara, u ovom se istraživanju ispitivalo utječu li različiti načini obrade teksta na količinu zapamćenih riječi i morfosintaktičkih struktura. Ispitivanje je provedeno među učenicima ranog učenja talijanskog jezika od drugog do četvrtog razreda jedne osnovne škole u Rijeci. U tim se razredima pismenim oblikom provjere znanja utvrdila količina zapamćenih riječi i morfosintaktičkih blokova nakon dramatizacije teksta te nakon teksta koji nije bio dramatiziran. Statistički obrađeni rezultati pismene provjere znanja upućuju na to da se količina zapamćenih riječi i morfosintaktičkih struktura s obzirom na dva različita načina obrade teksta ne razlikuje. Međutim, zanimljiva je dobivena interakcija između razreda i načina obrade teksta. Učenici drugog razreda pamte više novih produktivnih riječi nakon obrade teksta dramatizacijom, dok učenici trećeg i četvrtog razreda pamte više novih produktivnih riječi nakon teksta koji nije bio obrađen dramatizacijom. Osim toga, nakon obrade teksta dramatizacijom učenici drugog razreda pamte više novih receptivnih i produktivnih morfosintaktičkih struktura. Nasuprot tome, nakon obrade teksta dramatizacijom učenici trećeg razreda pamte više novih morfosintaktičkih blokova samo na receptivnoj razini, a učenici četvrtog razreda samo na produktivnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA