Pregled bibliografske jedinice broj: 645605
Korelacija ilustracije i teksta u poeziji i prozi Grigora Viteza
Korelacija ilustracije i teksta u poeziji i prozi Grigora Viteza // Veliki vidar - stoljeće Grigora Viteza / Protrka Štimec, Marina ; Zalar , Diana ; Zima, Dubravka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 49-58
CROSBI ID: 645605 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korelacija ilustracije i teksta u poeziji i prozi Grigora Viteza
(Illustration-text correlation in the prose and poetry written by Grigor Vitez)
Autori
Dragun, Dragica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Veliki vidar - stoljeće Grigora Viteza
Urednik/ci
Protrka Štimec, Marina ; Zalar , Diana ; Zima, Dubravka
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
49-58
ISBN
978-953-7210-62-5
Ključne riječi
Grigor Vitez, ilustratori, tekst, riječ, ilustracija, crtež, slika, Antuntun, Tomislav Torjanac
(Grigor Vitez, illustrators, text, word, illustration, drawing, picture, Antuntun)
Sažetak
Kada se književni tekst nađe pred objavljivanjem, bilo da je riječ o poeziji ili prozi (i/ili slikovnici), za autora, ali i izdavača, iznimno je važna suradnja s ilustratorom, jer naslovnica (dakako, i stranice unutar njih), ima važnu ulogu u percepciji. Ona najčešće prva poziva na čitanje. Stoga je ilustracija i grafička obrada knjiga za djecu iznimno važna. U radu su navedena imena ilustratora koji su dekodirali Vitezovu poetiku, od prvoobjavljenoga naslova San borca u zoru (1948.), kojega ilustrira Fedor Vaić, do posljednjega objavljenoga Kako živi Antuntun (2009.) Tomislava Torjanca. Može se reći kako je svaki od spomenutih ilustratora Ivica Antolčić, Branka Nikolić-Nara, Ivo Šebalj, Zlatko Bourek te Tomislav Torjanc) zapravo suautor imaginacijskoga svijeta Vitezove riječi, ali i koordinator recepcije dječjega čitatelja kojemu ilustracija upravo nudi smjer vizualnoga domaštavanja teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija