Pregled bibliografske jedinice broj: 645498
Grupni psihoedukativni terapijski tretman ratnih veterana s dijagnozom kroničnog PTSP-a
Grupni psihoedukativni terapijski tretman ratnih veterana s dijagnozom kroničnog PTSP-a // Psiholozi u unaprjeđenju i zaštiti zdravlja – interdisciplinarni pristup : knjiga sažetaka / Pačić Turk, Ljiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatska psihološka komora, 2006. str. 87-87 (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 645498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grupni psihoedukativni terapijski tretman ratnih veterana s dijagnozom kroničnog PTSP-a
(Group psycho-educative therapeutic treatment of war veterans with chronic PTSD diagnosis)
Autori
Tomanović, Katarina ; Kurtović, Ana ; Perković, Marina ; Jandrić, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Psiholozi u unaprjeđenju i zaštiti zdravlja – interdisciplinarni pristup : knjiga sažetaka
/ Pačić Turk, Ljiljana - Zagreb : Hrvatska psihološka komora, 2006, 87-87
Skup
1. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.04.2006. - 29.04.2006
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
grupna psihoedukativna terapija; PTSP
(group psycho-educative therapy; PTSD)
Sažetak
Cilj rada je procijeniti uspješnost grupnog psihoedukativnog terapijskog tretmana u ratnih veterana s dijagnozom kroniènog posttraumatskog stresnog poremeæaja. Uzorak èini 109 pacijenata, ratnih veterana s dijagnozom posttraumatskog stresnog poremeæaja, podijeljenih u grupe (10-12 pacijenata u grupi), koji su participirali u homogenoj ambulantnoj grupnoj psihoedukativnoj terapiji u trajanju od 90 minuta, strukturiranoj kroz šesnaest susreta, jedanput tjedno, a koja se provodi u Regionalnom centru za psihotraumu Psihijatrijske klinike Klinièke bolnice Osijek. Tretman provode dva nezavisna terapeuta (psiholog i viša medicinska sestra). Prije poèetka i nakon provedene grupne psihoterapije izvršena je procjena opæe psihopatologije inventarom samoprocjene SCL-90-R, a nakon tretmana pacijenti su procjenjivali osobno zadovoljstvo sadrajem i strukturom susreta na upitniku za procjenu zadovoljstva konstruiranim u svrhu ovog istraivanja. Iako pacijenti, sudionici grupne psihoedukativne terapije, pokazuju visoko zadovoljstvo sadrajem, naèinom rada i strukturom grupe, kao i svojim uèešæem tijekom grupnih susreta, rezultati su pokazali da nije došlo do redukcije simptoma nakon provedene grupne psihoedukativne terapije, veæ da je došlo do statistièki znaèajnog intenziviranja svih simptoma koje mjeri SCL-90-R inventar opæe psihopatologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija