Pregled bibliografske jedinice broj: 645493
Atribucije pozitivnih i negativnih događaja i njihova povezanost s depresivnošću kod adolescenata
Atribucije pozitivnih i negativnih događaja i njihova povezanost s depresivnošću kod adolescenata // Psihologija, mediji, etika : knjiga sažetaka / Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena (ur.).
Poreč: Društvo psihologa Istre, 2008. str. 188-188 (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 645493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Atribucije pozitivnih i negativnih događaja i njihova povezanost s depresivnošću kod adolescenata
(Attribution for positive and negative events and their relationship with depression in adolescents)
Autori
Kurtović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Psihologija, mediji, etika : knjiga sažetaka
/ Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena - Poreč : Društvo psihologa Istre, 2008, 188-188
ISBN
978-953-95206-2-3
Skup
16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 01.10.2008. - 04.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
atribucije; pozitivni i negativni događaji; depresivnost; adolescenti
(attributions; positive and negative events; depression; adolescents)
Sažetak
Mnoga istraživanja ukazuju na ključnu ulogu kognitivnih čimbenika pri razvoju ili pojačavanju depresivnih simptoma kako kod odraslih tako i kod djece i adolescenata. Teorija naučene bespomoćnosti i teorija beznadnosti naglašavaju ulogu atribucijskih stilova u razvoju depresivnosti. Atribucijski stil odnosi se na način kako ljudi obično objašnjavaju uzroke događaja. Osobe objašnjavaju uzroke različih događaja na 4 glavne dimenzije ; internalno-ekternalno, stabilno-nestabilno, globalno-specifično i kontrolabilno-nekontrolabilno. Istraživanja pokazuju je tendencija objašnjavanja negativnih događaja stabilnim, internalnim, globalnim i nekontrolabilnim uzrocima povezana sa višom razinom depresivnih simptoma. Ovim radom nastojala se provjeriti povezanost stabilnosti, internalnosti, globalnosti i kontrolabilnosti uzroka 2 negativna i 2 pozitivna događaja (2 vezana uz akademsko postignuće i 2 vezana uz socijalne odnose) sa depresivnošću na uzorku adolescenata. Drugi cilj bio je provjeriti efekta spola i dobi, te njihove interakcije na rezultate na pojedinim atribucijskim dimenzijama za pojedine događaje. Rezultati su pokazali da je objašnjavanje loše ocjene, dobre ocjene i svađe s prijateljem stabilnim i globalnim uzrocima povezano sa depresivnošću u očekivanom smjeru, osim globalnosti uzroka dobre ocjene, koja je pokazala pozitivnu povezanost s depresivnošću. Kontrolabilnost uzroka i pozitivnih i negativnih događaja očekivano je pokazala negativnu korelaciju s depresivnošću, dok objašnjavanje internalnim, odnosno eksternalnim uzrocima nije značajno povezana s depresivnošću. Glavni i interakcijski efekti spola i dobi vidljivi su na svim atribucijskim dimenzijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija