Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 645473

Funkcionalna obilježja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku


Ivana Jozić
Funkcionalna obilježja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku, 2008., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 645473 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Funkcionalna obilježja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku
(Functional Characteristics of Text and Pictures in Advertising of Automobiles in Print Media)

Autori
Ivana Jozić

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
06.10

Godina
2008

Stranica
173

Mentor
Glovacki-Bernardi, Zrinjka

Ključne riječi
informativna funkcija; persuazivna funkcija; ciljne skupine
(functions: information and persuasion; target groups)

Sažetak
Predmet rada su funkcionalna obilježja slika i teksta u automobilskim reklamama u tisku. Rad je strukturiran u pet poglavlja. Prvo poglavlje predstavlja teorijska polazišta tekstne lingvistike s opisom i definicijom teksta, njegovim osobinama i funkcijama. Drugo poglavlje tumači sliku kao tekst. Treće je poglavlje posvećeno reklami kao uporabnoj tekstnoj vrsti kojoj se pripisuju apelativno-persuazivna i informativna funkcija, ne zanemarujući i subjektivni doživljaj. U četvrtome se poglavlju, rabeći isti model analize, analiziraju funkcionalna obilježja teksta i slike u reklamnoj poruci. Dokazano je da su i tekst i slika u stanju ispunjavati apelativno-persuazivnu i informativnu funkciju, no samo kao kombinirani informacijski niz mogu u potpunosti ostvariti sve funkcije reklamnoga iskaza i ispuniti njegovu komunikativnu zadaću. Tekst i slika u reklami čvrsti su spojevi kojima emitent ciljnim skupinama nudi koncepte uz reklamirani objekt. Persuazivnosti na razini teksta doprinosi bliskost govorenome jeziku i tipografski aspekti, a na razini slike dominacija konvencionalnoga koda. Bitnu poveznicu između teksta i slike čine tzv. referentna mjesta koja iz teksta upućuju na neko mjesto na slici i obratno. Korpus je označen i kao pseudostručni jezik, jer se u njima rabi veliki broj stručnih riječi koje koriste prosječni recipijenti reklamnih poruka. U kulturalnome smislu nisu utvrđene veće razlike u njemačkome i hrvatskome korpusu. Zaključni dio sažima rezultate analize i tumači ih. Rad znanstveno doprinosi tekstnoj lingvistici, semiotici i sociolingvistici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Jozić (autor)

Avatar Url Zrinjka Glovacki-Bernardi (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivana Jozić
Funkcionalna obilježja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku, 2008., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Ivana Jozić (2008) 'Funkcionalna obilježja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2008}, pages = {173}, keywords = {informativna funkcija, persuazivna funkcija, ciljne skupine}, title = {Funkcionalna obilje\v{z}ja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku}, keyword = {informativna funkcija, persuazivna funkcija, ciljne skupine}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2008}, pages = {173}, keywords = {functions: information and persuasion, target groups}, title = {Functional Characteristics of Text and Pictures in Advertising of Automobiles in Print Media}, keyword = {functions: information and persuasion, target groups}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font