Pregled bibliografske jedinice broj: 645461
Perfekcionizam, samoefikasnost i preferirana samoća kao odrednice ispitne anksioznosti
Perfekcionizam, samoefikasnost i preferirana samoća kao odrednice ispitne anksioznosti // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb, 2013. str. 215-215 (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 645461 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Perfekcionizam, samoefikasnost i preferirana samoća kao odrednice ispitne anksioznosti
(Perfectionism, self-efficacy and preferred solitude as determinants of test anxiety)
Autori
Baborac, Jelena ; Kurtović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb, 2013, 215-215
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
ispitna anksioznost; perfekcionizam; samoefikasnost; preferirana samoća
(Perfectionism; self-efficacy and preferred solitude as determinants of test anxiety)
Sažetak
Ispitne su situacije sastavni su dio života učenika i studenata, a doživljaji straha i nelagode uzrokovani mogućim negativnim ishodom ispitivanja predstavljaju učestalu popratnu reakciju kod nekih osoba. Ispitna anksioznost ne smatra se samo prolaznim stanje, nego i stabilnom osobinom koja pretpostavlja učestale negativne reakcije pojedinaca na ispitne situacije. većina istraživača slaže se da je ispitna anksioznost višedimenzionalni konstrukt, a većinom se razmatraju kognitivna i emocionalna komponenta. Kognitivnu komponentu, odnosno zabrinutost, karakterizira briga oko ishoda i posljedica ispitivanja kao i razne ometajuće misli koje uključuju negativna očekivanja, samokritiku, neadekvatnost i mogućnost neuspjeha. S druge strane, emocionalnost obuhvaća niz fiziološko-afektivnih reakcija, kao što su strepnja, napetost, strah, nemir, drhtanje, znojenje, isprekidano disanje i sl. Budući da se osobe razlikuju u doživljavanju ispitne anksioznosti, ovim se istraživanjem željelo ispitati koliko se te razlike mogu objasniti razlikama u pojedinim dimenzijama perfekcionizma, samoefikasnosti i preferiranoj samoći. Istraživanje je provedeno na uzorku od 214 studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku, koji su neposredno nakon polaganja ispita ispunili Upitnik ispitne anksioznosti (TAI), Multidimenzionalnu skalu perfekcionizma (MPS-F), Skalu opće samoefikasnosti te Adaptiranu skalu preferirane samoće. Ustanovljena je umjerena pozitivna povezanost obaju komponenti emocionalnosti i zabrinutosti s neadaptivnim dimenzijama perfekcionizma te negativna povezanost sa samoefikasnošću. Rezultati regresijske analize pokazali su da obje komponente ispitne anksioznosti najbolje predviđa subskala neurotskog perfekcionizma i samoefikasnost, dok značajan ali manji doprinos u objašnjenju kognitivne dimenzije ispitne anksioznosti imaju i subskale osobni standardi te roditeljski pritisak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija