Pregled bibliografske jedinice broj: 645457
Odnos negativnih događaja, automatskih misli, samoefikasnosti, strategija suočavanja i socijalne podrške s depresivnošću kod adolescenata
Odnos negativnih događaja, automatskih misli, samoefikasnosti, strategija suočavanja i socijalne podrške s depresivnošću kod adolescenata // 20. dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb, 2011. str. 220-220 (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 645457 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos negativnih događaja, automatskih misli, samoefikasnosti, strategija suočavanja i socijalne podrške s depresivnošću kod adolescenata
(Relationship of negative events, automatic thougts, self-efficacy, coping strategies and social support with depression in adolescents)
Autori
Kurtović, Ana ; Tomanović, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
20. dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb, 2011, 220-220
ISBN
978-953-175-391-3
Skup
20. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Negativni događaji; automatske misli; samefikasnost; strategije suočavnja; socijalna podrška; depresivnost
(Negative events; automatic thoughts; self-efficacy; coping strategies; social support; depression)
Sažetak
Kognicije, suočavanje i socijalna podrška uglavnom se smatraju moderatorima učinaka stresa na depresivnost. Konceptualno, moderator varijable predstavljaju već postojeće karakteristike koje povećavaju ili smanjuju vjerojatnost da će stres dovesti do psihopatologije. Pretpostavka da su čimbenici, kao kognicije ili stil suočavanja, moderatori odnosa stresa i depresivnosti podrazumijeva da su to dominatno dispozicijske karakteristike, dakle relativno nepromjenjive. Međutim, iz razvojne perspektive, može se očekivati da je kognitivni stil djece i adolescenata te njihov stil suočavanja pod utjecajem situacijskih i kontekstualnih faktora, odnosno da životne okolnosti i događaji utječu na promjene u kognicijama vezanih uz njih i strategijama koje oni koriste u suočavanju sa stresom, te na taj način djeluju na depresivne simptome. Prema tome, može se pretpostaviti da ti čimbenici osim moderacijskih efekata, mogu djelovati i kao mehanizmi odnosa stresa i depresivnih simptoma. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti moderiraju li negativne automatske misli, niski osjećaj samoefikasnosti, loše strategije suočavanja i niska socijalna podrška odnos negativnih događaja i depresivnosti adolescenata ili posreduju u njihovom odnosu. Ispitivanje je provedeno na uzroku od 827 učenika srednje škole, a korišteni su instrumenti ; Skala percipiranih događaja za adolescente, Upitnik automatskih misli, Skala opće samoefikasnosti, Upitnik suočavanja sa stresnim situacijama Endlera i Parkera ; Ljestvica procjene socijalne podrške i Skala depresivnosti za djecu . Rezultati nisu pokazali efekte interakcije negativnih događaja s automatskim mislima, samoefikasnošću, strategijama suočavanja i socijalnom podrškom na depresivnost, odnosno da oni moderiraju efekte stresa na depresivnost. Međutim, pokazalo se je odnos negativnih događaja i depresivnosti kod adolescenata najvećim dijelom posredovan negativnim automatskim mislima, suočavanjem usmjerenim na emocije i socijalnom podrškom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija