Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 645300

Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca


Kurtović, Ana
Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje, 14 (2012), 4; 771-797 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 645300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca
(The relationship between attributions for success and failure and self-esteem, hopelessness, and depression in secondary school students)

Autori
Kurtović, Ana

Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje (1848-5650) 14 (2012), 4; 771-797

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
atribucije loše i dobre ocjene; globalnost; internalnost; kontrolabilnost; stabilnost
(attributions of poor and good grades; controllability; globality; internality; stability)

Sažetak
Cilj rada bio je provjeriti povezanost stabilnosti, internalnosti, kontrolabilnosti i globalnosti uzroka loše i dobre ocjene sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću na uzorku 295 učenika prvih, drugih i trećih razreda srednje škole. Također, cilj je bio provjeriti mogu li atribucije loše i dobre ocjene objasniti dio varijance samopoštovanja, beznadnosti i depresivnosti. Rezultati su pokazali da je objašnjavanje loše ocjene stabilnim uzrocima negativno povezano sa samopoštovanjem, a pozitivno s beznadnošću i depresivnošću, a objašnjavanje dobre ocjene na isti način je pozitivno povezano sa samopoštovanjem, a negativno s depresivnošću. S druge strane, kontrolabilnost uzroka loše i dobre ocjene pozitivno je povezana sa samopoštovanjem, a negativno s beznadnošću i depresivnošću. Također, atributiranje loše i dobre ocjene globalnim uzrocima pokazalo je negativne korelacije sa samopoštovanjem, a pozitivnu s depresivnim simptomima. Osim toga, pokazalo se da su značajni prediktori samopoštovanja kontrolabilnost uzroka loše ocjene te stabilnost i globalnost uzroka dobre ocjene. Također, rezultati su pokazali da objašnjavanje loše ocjene kontrolabilnim uzrocima objašnjava značajan postotak varijance beznadnosti i depresivnosti, a objašnjavanje dobre ocjene takvim uzorcima objašnjava samo varijancu beznadnosti.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija

Napomena
Inačica na hrvatskom jeziku



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ana Kurtović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Kurtović, Ana
Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje, 14 (2012), 4; 771-797 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kurtović, A. (2012) Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje, 14 (4), 771-797.
@article{article, author = {Kurtovi\'{c}, Ana}, year = {2012}, pages = {771-797}, keywords = {atribucije lo\v{s}e i dobre ocjene, globalnost, internalnost, kontrolabilnost, stabilnost}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje}, volume = {14}, number = {4}, issn = {1848-5650}, title = {Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopo\v{s}tovanjem, beznadno\v{s}\'{c}u i depresivno\v{s}\'{c}u kod srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {atribucije lo\v{s}e i dobre ocjene, globalnost, internalnost, kontrolabilnost, stabilnost} }
@article{article, author = {Kurtovi\'{c}, Ana}, year = {2012}, pages = {771-797}, keywords = {attributions of poor and good grades, controllability, globality, internality, stability}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje}, volume = {14}, number = {4}, issn = {1848-5650}, title = {The relationship between attributions for success and failure and self-esteem, hopelessness, and depression in secondary school students}, keyword = {attributions of poor and good grades, controllability, globality, internality, stability} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • CSA Linguistics & Language Behavior Abstracts
  • CSA Sociological Abstracts
  • SocINDEX with Full Text
  • Social Sciences Citation Index (SSCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font