Pregled bibliografske jedinice broj: 645300
Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca
Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje, 14 (2012), 4; 771-797 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 645300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca
(The relationship between attributions for success and failure and self-esteem, hopelessness, and depression in secondary school students)
Autori
Kurtović, Ana
Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje (1848-5650) 14
(2012), 4;
771-797
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
atribucije loše i dobre ocjene; globalnost; internalnost; kontrolabilnost; stabilnost
(attributions of poor and good grades; controllability; globality; internality; stability)
Sažetak
Cilj rada bio je provjeriti povezanost stabilnosti, internalnosti, kontrolabilnosti i globalnosti uzroka loše i dobre ocjene sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću na uzorku 295 učenika prvih, drugih i trećih razreda srednje škole. Također, cilj je bio provjeriti mogu li atribucije loše i dobre ocjene objasniti dio varijance samopoštovanja, beznadnosti i depresivnosti. Rezultati su pokazali da je objašnjavanje loše ocjene stabilnim uzrocima negativno povezano sa samopoštovanjem, a pozitivno s beznadnošću i depresivnošću, a objašnjavanje dobre ocjene na isti način je pozitivno povezano sa samopoštovanjem, a negativno s depresivnošću. S druge strane, kontrolabilnost uzroka loše i dobre ocjene pozitivno je povezana sa samopoštovanjem, a negativno s beznadnošću i depresivnošću. Također, atributiranje loše i dobre ocjene globalnim uzrocima pokazalo je negativne korelacije sa samopoštovanjem, a pozitivnu s depresivnim simptomima. Osim toga, pokazalo se da su značajni prediktori samopoštovanja kontrolabilnost uzroka loše ocjene te stabilnost i globalnost uzroka dobre ocjene. Također, rezultati su pokazali da objašnjavanje loše ocjene kontrolabilnim uzrocima objašnjava značajan postotak varijance beznadnosti i depresivnosti, a objašnjavanje dobre ocjene takvim uzorcima objašnjava samo varijancu beznadnosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Inačica na hrvatskom jeziku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA Linguistics & Language Behavior Abstracts
- CSA Sociological Abstracts
- SocINDEX with Full Text
- Social Sciences Citation Index (SSCI)
- Scopus