Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 645265

Upravljanje markom u kulturi


Tomić, Saša
Upravljanje markom u kulturi, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 645265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravljanje markom u kulturi
(Brand managment in culture)

Autori
Tomić, Saša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
18.09

Godina
2013

Stranica
70

Mentor
Ozretić Došen, Đurđana

Ključne riječi
marketing u kulturi; marka u kulturi; marka; upravljanje markom
(marketing in culture; culture brand; brand; brand managment)

Sažetak
Kultura i kulturni napredak od neupitne su važnosti za svakog pojedinca. Kulturna djelatnost doprinosi intelektualnom i duhovnom razvitku, potiče međusobnu toleranciju i socijalnu osjetljivost. Kako bi se omogućio napredak u poslovnim procesima kulturnih ustanova, marketing se u kulturi počinje sve više primjenjivati. Usprkos početnoj sumnjičavosti u povezivanju marketinga (koji je načelno profitno usmjereni proces) i kulturne djelatnosti kao neprofitnog djelovanja, prednosti koje primjena marketinških aktivnosti omogućuje neprofitnim organizacijama su sve očitije, a time i primjena marketinških načela češća i intenzivnija. Kod primjene marketinga u kulturnim institucijama javljaju se određene specifičnosti. One proizlaze iz činjenice da je tzv. kulturni proizvod po svom određenu bliži marketingu usluga, pa je time neuskladištiv i neopipljiv. Iz tog razloga dolazi do otežanog određivanja klasičnog 4P koncepta marketinga. Javlja se problem vrijednosnog valoriziranja kulture, koja je zbog specifičnosti umjetničke vrijednosti kulture izuzetno teško odrediva, kao i problem mjerenja u kulturi, kada je nemoguće izmjeriti koliku razinu kulturnog uzdignuća je ostvario korisnik/posjetitelj/potrošač. Budući da se marketinške aktivnosti primjenjuju puno češće u profitnim organizacijama, zanimljivo je promatrati koliko i na koji način primjenu pronalaze marketing i upravljanje markama u neprofitnim organizacijama kao što su kulturne institucije. Za potrebe cjelovitog uvida u problematiku rada provedeno je istraživanje koje prikazuje kakvu percepciju marke Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu imaju korisnici usluge u kulturi. Istraživanje je pokazalo i koji segmenti upravljanja marketingom i markom su zanemareni te postoje li i koje su mogućnosti za njihovo unapređenje. Konačno, ukoliko se uzmu u obzir sve specifičnosti primjene marketinga u kulturi, usprkos lošoj primjeni principa marketinga, uspijeva se održati visoka percepcija marke. Međutim, zbog brzih promjena i potrebe prilagodbe tržištu, važno je što prije uvrstiti strateško upravljanje markom u redovno poslovanje kulturnih institucija, prije nego to postane pokušaj spašavanja marke. Doprinos rada proizlazi iz odabira te obrade teme koja je skromno zastupljena u domaćoj literaturi, a rezultati provedenog istraživanja mogu poslužiti kao smjernice za provođenje daljnjih istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Đurđana Ozretić Došen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tomić, Saša
Upravljanje markom u kulturi, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Tomić, S. (2013) 'Upravljanje markom u kulturi', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tomi\'{c}, Sa\v{s}a}, year = {2013}, pages = {70}, keywords = {marketing u kulturi, marka u kulturi, marka, upravljanje markom}, title = {Upravljanje markom u kulturi}, keyword = {marketing u kulturi, marka u kulturi, marka, upravljanje markom}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tomi\'{c}, Sa\v{s}a}, year = {2013}, pages = {70}, keywords = {marketing in culture, culture brand, brand, brand managment}, title = {Brand managment in culture}, keyword = {marketing in culture, culture brand, brand, brand managment}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font