Pregled bibliografske jedinice broj: 645138
Stavovi učenika petih razreda osnovne škole o nekim aspektima nasilja
Stavovi učenika petih razreda osnovne škole o nekim aspektima nasilja // IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - Interdisciplinarni pristup (program i sažeci izlaganja) / Kolesarić, Vladimir ; Križanić, Valerija ; Šincek, Daniela (ur.). Osijek : Filozofski fakultet Osijek, 2012
Osijek, Hrvatska, 2013. (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 645138 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika petih razreda osnovne škole o nekim aspektima nasilja
(Fifth grade pupils' attitudes towards some aspects of bullying)
Autori
Vrdoljak, Gabrijela ; Mozer, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - Interdisciplinarni pristup (program i sažeci izlaganja) / Kolesarić, Vladimir ; Križanić, Valerija ; Šincek, Daniela (ur.). Osijek : Filozofski fakultet Osijek, 2012
/ - , 2013
Skup
IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup (program i sažeci izlaganja)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 29.11.2013. - 01.12.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nasilje među vršnjacima; učenici
(bullying; pupils)
Sažetak
Studije iz cijelog svijeta govore o prisutnosti nasilja među vršnjacima. Prema Shogakusei (2003) preko 80% sudionika osnovnih i nižih razreda srednjih škola izjavilo je da je na neki način sudjelovalo u nasilju među vršnjacima, dok se ta postotak u velikoj mjeri smanjuje na 30% za učenike viših razreda srednjih škola. Cilj istraživanja je bio ispitati neke stavove učenika petih razreda o nasilju, te kako se, po njihovom mišljenju, treba ponašati u takvim situacijama. Istraživanje je provedeno na dva peta razreda jedne osječke osnovne škole. Učenicima je prikazana prezentacija s pitanjima, a njihov zadatak je bio pisati odgovore na posebnom papiru. Rečeno im je da se radi o kvizu vezanom uz pitanja o nasilju (kako bi im zadatak bio zanimljiviji), te su dobili uputu da rade sami, a ne grupno. Neki od rezultata pokazuju slijedeće - većina učenika pod nasilje podrazumijeva fizičko nasilje (tuča), njih 71%. Njih 64% navodi da je nekad u životu svjedočio/la nasilju, a čak 66 % navodi da je bio/bila nasilan/na prema drugome. Dječaci u većem broju navode da su bili nasilni prema nekome od djevojčica, također i dječaci i djevojčice uglavnom se slažu da su dječaci nasilniji od djevojčica. Na pitanje što bi učinili da vide nasilje, 50% navodi da se obratio/la nekome za pomoć, od toga samo jedna osoba navodi da bi se pomoć obratila nastavniku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija