Pregled bibliografske jedinice broj: 645076
Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodnoznanstvenih i društvenih predmeta
Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodnoznanstvenih i društvenih predmeta // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 2; 241-265 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 645076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodnoznanstvenih i društvenih predmeta
(Constructivism as a link between teaching contents of scientific and social subjects)
Autori
Jukić, Renata
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10
(2013), 2;
241-265
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
konstruktivizam; nastava; prirodnoznanstveni / društveni predmeti
(constructivism; teaching; scientific/social subjects)
Sažetak
Današnjoj se školi zamjeraju mnogi nedostatci. Jedan od njih definitivno je krucijalna međusobna nepovezanost nastavnih sadržaja različitih predmeta, ali i nedovoljna povezanost školskih sadržaja sa svakodnevnim znanjima i iskustvima učenika, kao i sa zbivanjima u aktualnom vremenu. Nabrojani se nedostatci vrlo često vežu upravo uz nastavu prirodoznanstvene skupine predmeta čije sadržaje učenici uglavnom doživljavaju “teškima”, “beživotnima”, neiskustvenima… Stoga imperativ razmišljanja o suvremenoj nastavi mora biti povezivanje prirodoznanstvenih nastavnih sadržaja sa sadržajima predmeta iz društvene i humanističke skupine, ali i sa svakodnevnim učeničkim iskustvima. Konstruktivistički pristup nastavi počiva na pretpostavci da se proces učenja odvija temeljem osobne konstrukcije i rekonstrukcije znanja koje nastaje kao rezultat učeničkih interakcija sa prirodnim svijetom u određenom sociokulturnom kontekstu, uz dinamičko posredovanje njihovih prethodnih znanja. Konstruktivizam kao teoriju poučavanja proizašlu iz teorije učenja vidimo poveznicom (kroz elemente konstruktivističkog poučavanja: aktivizam, autentično učenje, višestruka perspektiva i suradničko učenje), između samo naoko odvojenih područja znanosti koja iako uglavnom egzistiraju kao antiteze, danas zahtijevaju holistički, interdisciplinarni, kroskurikulumski pristup pri poučavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts