Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 644913

Subliminalne poruke i tehnike u medijima


Miliša, Zlatko; Nikolić, Gabrijela
Subliminalne poruke i tehnike u medijima // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 11 (2013), 2; 293-312 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 644913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Subliminalne poruke i tehnike u medijima
(Subliminal messages and techniques in the media)

Autori
Miliša, Zlatko ; Nikolić, Gabrijela

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 11 (2013), 2; 293-312

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
subliminalna percepcija; subliminalne tehnike; subliminalno oglašavanje; perceptivni mehanizmi obrane
(subliminal perception; subliminal; symbolic systems; techniques; subliminal advertising; perceptual defense mechanisms)

Sažetak
Subliminalna percepcija zapravo znači zamisao da je moguće utjecati na ljudske misli, osjećaje i ponašanja kroz razne podražaje bez svjesnog znanja osobe na koju se utječe. Audiovizualne tehnike otkrivaju subliminalne informacije kroz odvajanje figure od pozadine, umetanje, tahistoskopski prikaz, osvjetljenje i ozvučenje niskog intenziteta, osvjetljenje te pozadinske zvukove. Subliminalno oglašavanje je tehnika koja se koristi metodom izlaganja potrošača slikama proizvoda, nazivima proizvoda i drugim marketinškim podražajima. Istraživanja su pokazala da dolazi do promjena u osjećajima, vjerovanjima, nagonima, ponašanju itd. Učinci subliminalnih podražaja su potvrđeni na velikom broju mjerljivih ponašanja, od kratkih semantičkih učinaka do ozbiljnih učinaka na emocionalni život pojedinca i donošenja odluka. U radu se navodi osam mehanizama perceptivne obrane, odnosno osam načina na koje skrivamo informacije od sebe kako bi izbjegli tjeskobu, depresiju, konfuzije i perceptivnu preopterećenost.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Zlatko Miliša (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Miliša, Zlatko; Nikolić, Gabrijela
Subliminalne poruke i tehnike u medijima // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 11 (2013), 2; 293-312 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Miliša, Z. & Nikolić, G. (2013) Subliminalne poruke i tehnike u medijima. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 11 (2), 293-312.
@article{article, author = {Mili\v{s}a, Zlatko and Nikoli\'{c}, Gabrijela}, year = {2013}, pages = {293-312}, keywords = {subliminalna percepcija, subliminalne tehnike, subliminalno ogla\v{s}avanje, perceptivni mehanizmi obrane}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, volume = {11}, number = {2}, issn = {1334-2312}, title = {Subliminalne poruke i tehnike u medijima}, keyword = {subliminalna percepcija, subliminalne tehnike, subliminalno ogla\v{s}avanje, perceptivni mehanizmi obrane} }
@article{article, author = {Mili\v{s}a, Zlatko and Nikoli\'{c}, Gabrijela}, year = {2013}, pages = {293-312}, keywords = {subliminal perception, subliminal, symbolic systems, techniques, subliminal advertising, perceptual defense mechanisms}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, volume = {11}, number = {2}, issn = {1334-2312}, title = {Subliminal messages and techniques in the media}, keyword = {subliminal perception, subliminal, symbolic systems, techniques, subliminal advertising, perceptual defense mechanisms} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font