Pregled bibliografske jedinice broj: 644913
Subliminalne poruke i tehnike u medijima
Subliminalne poruke i tehnike u medijima // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 11 (2013), 2; 293-312 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 644913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Subliminalne poruke i tehnike u medijima
(Subliminal messages and techniques in the media)
Autori
Miliša, Zlatko ; Nikolić, Gabrijela
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 11
(2013), 2;
293-312
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
subliminalna percepcija; subliminalne tehnike; subliminalno oglašavanje; perceptivni mehanizmi obrane
(subliminal perception; subliminal; symbolic systems; techniques; subliminal advertising; perceptual defense mechanisms)
Sažetak
Subliminalna percepcija zapravo znači zamisao da je moguće utjecati na ljudske misli, osjećaje i ponašanja kroz razne podražaje bez svjesnog znanja osobe na koju se utječe. Audiovizualne tehnike otkrivaju subliminalne informacije kroz odvajanje figure od pozadine, umetanje, tahistoskopski prikaz, osvjetljenje i ozvučenje niskog intenziteta, osvjetljenje te pozadinske zvukove. Subliminalno oglašavanje je tehnika koja se koristi metodom izlaganja potrošača slikama proizvoda, nazivima proizvoda i drugim marketinškim podražajima. Istraživanja su pokazala da dolazi do promjena u osjećajima, vjerovanjima, nagonima, ponašanju itd. Učinci subliminalnih podražaja su potvrđeni na velikom broju mjerljivih ponašanja, od kratkih semantičkih učinaka do ozbiljnih učinaka na emocionalni život pojedinca i donošenja odluka. U radu se navodi osam mehanizama perceptivne obrane, odnosno osam načina na koje skrivamo informacije od sebe kako bi izbjegli tjeskobu, depresiju, konfuzije i perceptivnu preopterećenost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus