Pregled bibliografske jedinice broj: 644892
Demonstracijski pokusi u fizici: rezonancija u električnim krugovima
Demonstracijski pokusi u fizici: rezonancija u električnim krugovima, 2013., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 644892 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Demonstracijski pokusi u fizici: rezonancija u električnim krugovima
(Demonstration experiments in physics: resonance in electrical circuits)
Autori
Prgić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2013
Stranica
79
Mentor
Paar, Dalibor
Ključne riječi
fizika; edukacija; rezonancija; električni krugovi
(physics; education; resonance; electrical circuits)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je približiti jednu vrlo specifičnu temu rezonancije u strujnim krugovima profesorima, studentima i učenicima. Ova tema odabrana upravo zato jer nije laka ni za studente, a kamoli za učenike. Stoga smo u ovom radu dali pregled demonstracijskih pokusa kojima bi se zorno učenicima ili studentima demonstrirale pojave u krugovima izmjenične struje, koje pod određenim uvjetima dovode do rezonancije. Ovi pokusi pojašnjavaju ulogu omskog otpora, zavojnice i kondenzatora u DC i AC krugovima. Motivacijski pokusi izuzetno su bitni za nastavu fizike, budući da kao što samo ime kaže, ovi pokusi su tu da motiviraju učenika za daljnji rad. Ovaj tip pokusa puno više povećava interes za fiziku, kod učenika, nego li to naprave znanstveno orijentirani pokusi. U 21. stoljeću došlo je do velikog tehnološkog razvitka. Raste broj učenika koji napuštaju škole, a da ne razumiju osnove fizikalnih principa. Za znanstveno opismenjavanje učenika veliku ulogu igraju motivacijski pokusi. Jedan od glavnih ciljeva nastave fizike je razvoj vještina kritičkog razmišljanja, što se vježba upravo uz pokuse. Uz motivacijske pokuse, u ovom radu smo prezentirali i znanstveno orijentirani tip pokusa koji su važni kako bi se učenike uvjerilo u važnost kvantitativnog mjerenja, odnosno dolaska do zaključaka ili potvrđivanja teorije. Potrebno je potaknuti pitanje razine izvođenja pokusa u nastavi fizike u Hrvatskoj. Treba naglasiti da na učinkovitost pokusa u nastavi primarno utječu entuzijazam i osobnost profesora koji predaje to gradivo, jer bez njegove želje i volje da prenese znanje fizike učenicima ne bi bilo ni prevelikog učinka pokusa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-1191458-1022 - Mikrovalna istraživanja novih materijala (Požek, Miroslav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Dalibor Paar
(mentor)