Pregled bibliografske jedinice broj: 644862
Slobodan pristup informacijama
Slobodan pristup informacijama, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 644862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slobodan pristup informacijama
(Free access to information)
Autori
Jozinović, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
27.09
Godina
2013
Stranica
22
Mentor
Faletar Tanacković, Sanjica
Neposredni voditelj
Lacović, Darko
Ključne riječi
informacija; slobodan pristup; dokumenti; Hrvatsko knjižničarsko društvo; djeca i mladež; djeca s posebnim potrebama
(information; free access; documents; Croatian library association; children and youth; children with special needs)
Sažetak
U današnje vrijeme razvoja tehnologije i porasta broja informacija nemoguće je funkcionirati ukoliko pojedinac ne posjeduje informacije koje su mu svakodnevno potrebne iz različitih razloga. Zbog potrebe za informacijama došlo je i do potrebe za slobodnim pristupom svim informacijama za sve skupine korisnike. Postoji čitav niz dokumenata, kako međunarodnih tako i domaćih, koji reguliraju pravo na pristup informacijama, pravo na slobodu mišljenja i izražavanja te pravo na upotrebu i prenošenje informacija. Također postoje i dokumenti koji reguliraju pitanje intelektualne slobode u knjižnicama, kao i Zakon o pravu na pristup informacijama pomoću kojega se reguliraju sva pitanja slobodnog pristupa informacijama. Glavna organizacija u Hrvatskoj koja promiče slobodan pristup informacijama za sve skupine korisnika je Hrvatsko knjižničarsko društvo kojemu je temeljna zadaća upravo promicanje jednakosti u pristupu znanju i kulturi stavljanjem knjiga i svih vrsta dokumenata na slobodno raspolaganje javnosti. Jedna od posebnih skupina korisnika informacija su djeca i mladi koji tek otkrivaju svijet, imaju na raspolaganju mnoštvo informacija, no ne znaju ih samostalno vrednovati i procijeniti koje su im informacije potrebne, a koje pak štetne. Velik problem predstavlja internet kao globalna računalna mreža s velikim brojem štetnih informacija za djecu i mlade. Najugroženijoj skupini korisnika informacija pripadaju djeca s posebnim potrebama. Razvoj društva omogućio je širenje svijesti o potrebama djece s poteškoćama u razvoju, a samim time i naglasak na temeljna ljudska prava, no postoje problemi s kojima se svakodnevno susreću djeca s posebnim potrebama te zahtijevaju trud i napor kako bi pristup informacijama bio omogućen u jednakoj mjeri kao i ostalima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek