Pregled bibliografske jedinice broj: 644639
Praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje pisanih radova učenika
Praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje pisanih radova učenika // Hrvatski jezik u kontekstu suvremenoga obrazovanja. / Češi, Marijana i Barbaroša-Šikić, Mirela (ur.).
Jasrebarsko: Naklada Slap, 2010. str. 28-42
CROSBI ID: 644639 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje pisanih radova učenika
(Monitoring, evaluation and assessment of students' written work)
Autori
Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Hrvatski jezik u kontekstu suvremenoga obrazovanja.
Urednik/ci
Češi, Marijana i Barbaroša-Šikić, Mirela
Izdavač
Naklada Slap
Grad
Jasrebarsko
Godina
2010
Raspon stranica
28-42
ISBN
978-953-191-564-9
Ključne riječi
pisani radovi učenika, elementi i kriteriji vrednovanja, vrednovanje, praćenje
(students' written work , evaluatian elements and criteria, assessment, monitoring)
Sažetak
U ovom radu prikazani su oblici načini i kriteriji procjenjivanje učeničkih pisanih radova u predmetu hrvatski jezik u osmom razredu osnovne škole. Budući da dosad nisu cjelovito opisani svi elementi oblika i kriteriji vrednovanja te nisu sustavno provedena istraživanja, ukazala se potreba za cjelovitim opisom oblika i kriterija vrednovanja i načina njihove primjene. Potreba za navedenim potaknuta je i nizom novina uvedenih u obrazovni sustav osnovne i srednje škole – novi program za osnovnu školu i vanjsko vrednovanje u osnovnoj i srednjim školama.U istraživanju je sudjelovalo petstotinjak učitelja hrvatskoga jezika. Dobiveni rezultati pokazali su visok stupanj homogenosti u odabiru pisanih oblika i visoke kriterije vrednovanja. Pri tom se pokazala neusklađenost u sadržaju i metodologiji izrade zadataka te neuvažavanje kognitivnih mogućnosti učenika s obzirom na njihovu dob u oblikovanju kriterija vrednovanja. Cilj ovoga istraživanja bio je da se na temelju opisa postojećih oblika i načina praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja opiše stanje koje će biti polazište budućih istraživanja i iznalaženja konkretnih rješenja u procesu poučavanja materinskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb