Pregled bibliografske jedinice broj: 644183
Intervju djece s teškoćama u razvoju : iskustva djece s teškoćama u razvoju kao indikator implementacije inkluzije i kvalitete ranog odgoja
Intervju djece s teškoćama u razvoju : iskustva djece s teškoćama u razvoju kao indikator implementacije inkluzije i kvalitete ranog odgoja // Zrno, 24 (2013), 107/108; 13-16 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 644183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intervju djece s teškoćama u razvoju : iskustva djece s teškoćama u razvoju kao indikator implementacije inkluzije i kvalitete ranog odgoja
(Interviewing children with disabilities : Experiences of children with disabilities as indicator of inclusion implementation and quality of early education)
Autori
Romstein, Ksenija ; Franjić, Jelena
Izvornik
Zrno (0353-636X) 24
(2013), 107/108;
13-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
dijete s teškoćama; iskustvo; inkluzija; odgojitelj; intervju
(child with disability; experience; inclusion; preschool teacher; interview)
Sažetak
Aktualna praksa implementacije inkluzije u kontekstu ranog odgoja uglavnom se prepušta odgojiteljima koji se susreću s različitim barijerama. Nepovoljan omjer djece i odraslih, neadekvatna materijalna i didaktička opremljenost, nedostatak vremena za kvalitetniju suradnju s obiteljima, izostanak stručne podrške te osjećaj vlastite nekompetentnosti samo su neki od problema koje odgojitelji svakodnevno ekspliciraju. Dok su neki od navedenih problema zapravo temeljno pitanje kvalitete ranog odgoja (bilo njegove procesualne ili strukturalne dimenzije) na koje odgojitelji imaju malo ili gotovo nikakvog utjecaja, u stručnoj i znanstvenoj se literaturi s područja pedagogije i rehabilitacije kao glavni indikator kvalitete inkluzije u kontekstu ranog odgoja navodi iskustvo djeteta s teškoćama u razvoju. Saznavanje je djetetovog iskustva jednostavan način evaluacije implementiranosti inkluzije u pojedinom dječjem vrtiću i odgojnoj skupini. S druge strane, ukoliko se adekvatno osmisli i provede, saznavanje djetetovog iskustva (u smislu procesa prikupljanja informacija od samog djeteta) može imati pozitivan učinak na djetetovu sliku o sebi jer su njegovo mišljenje i doživljaji, emocije važni. Saznavanje djetetovog iskustva od odgojitelja iziskuje određene pripreme i primjenu adekvatne metodologije. Sastavljanje pitanja u odnosu na željeni cilj, utvrđivanje smisla pitanja kroz sondažni intervju djece bez teškoća te interpretacija odgovora dio su razvojno primjerene metodologije. Također, valja imati na umu Etički kodeks u istraživanjima s djecom jer, iako se ovdje ne radi o znanstvenom ili stručnom istraživanju sa svrhom objave rezultata, potrebno je poštovati određene kriterije od kojih je najvažniji djetetov pristanak na razgovor, anonimnost odgovora te mogućnost djetetovog odustajanja od intervjua u bilo kojem trenutku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ksenija Romstein
(autor)