Pregled bibliografske jedinice broj: 64407
Interakcijom do autonomije djeteta
Interakcijom do autonomije djeteta // 2. stručni i znanstveni skup Kvalitetno djelovati - dobro se osjećati / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Centar za predškolski odgoj Osijek, 1999. str. 13-20 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 64407 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interakcijom do autonomije djeteta
(Trough Interaction to Child's Autonomy)
Autori
Babić, Nada ; Irović, Stanislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2. stručni i znanstveni skup Kvalitetno djelovati - dobro se osjećati
/ Babić, Nada - Osijek : Centar za predškolski odgoj Osijek, 1999, 13-20
Skup
2. stručni i znanstveni skup Kvalitetno djelovati - dobro se osjećati
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.05.1999. - 15.05.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
socijalna interakcija; autonomija djeteta; kontigencijsko poučavanje; samoregulacija
Sažetak
U radu se podastiru osnovne pretpostavke i spoznaje o interakcijskoj paradigmi predškolskog odgoja na primjeru autonomije djeteta, s uporištem odabranog pristupa u činjenicama o međusobnom utjecaju socijalno-kulturnog determinizma, individualne predodređenosti i osobnog aktiviteta pojedinca. U sklopu istraživačkog projekta "Razvojni učinci interakcije na djetetovu autonomiju" provjerava se interakcijski model predškolskog odgoja, uz orjentaciju k procesnoj dimenziji predškolske stvarnosti, posebice interakciji odrasli-dijete. Djetetova autonomija, shvaćena kao samoregulacija, središnje je pitanje interakcijskog pristupa. U analizi rezultata istraživanja pozornost je usmjerena na vrijednosni sustav odraslih (roditelja, odgojitelja), interakcijska iskustva i stilove ponašanja odraslih i djece u situacijama igre i učenja. Činjenice o osobitostima socijalno-kognitivne koordinacije ("scaffolding" i "self-scaffolding") između odraslih i djece u situacijama igre i učenja/poučavanja upozoravaju na važnost uzajamnog prihvaćanja, podržavanja, asistencije i nadzora (uvida, provjeravanja). Nalazi istraživanja prilog su zahtjevu za konzistentom primjenom interakcionističke i konstruktivističke teorije učenja i razvoja kao utemeljenja razvojno primjerenih presškolskih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija