Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 64407

Interakcijom do autonomije djeteta


Babić, Nada; Irović, Stanislava
Interakcijom do autonomije djeteta // 2. stručni i znanstveni skup Kvalitetno djelovati - dobro se osjećati / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Centar za predškolski odgoj Osijek, 1999. str. 13-20 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 64407 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interakcijom do autonomije djeteta
(Trough Interaction to Child's Autonomy)

Autori
Babić, Nada ; Irović, Stanislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
2. stručni i znanstveni skup Kvalitetno djelovati - dobro se osjećati / Babić, Nada - Osijek : Centar za predškolski odgoj Osijek, 1999, 13-20

Skup
2. stručni i znanstveni skup Kvalitetno djelovati - dobro se osjećati

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.05.1999. - 15.05.1999

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
socijalna interakcija; autonomija djeteta; kontigencijsko poučavanje; samoregulacija

Sažetak
U radu se podastiru osnovne pretpostavke i spoznaje o interakcijskoj paradigmi predškolskog odgoja na primjeru autonomije djeteta, s uporištem odabranog pristupa u činjenicama o međusobnom utjecaju socijalno-kulturnog determinizma, individualne predodređenosti i osobnog aktiviteta pojedinca. U sklopu istraživačkog projekta "Razvojni učinci interakcije na djetetovu autonomiju" provjerava se interakcijski model predškolskog odgoja, uz orjentaciju k procesnoj dimenziji predškolske stvarnosti, posebice interakciji odrasli-dijete. Djetetova autonomija, shvaćena kao samoregulacija, središnje je pitanje interakcijskog pristupa. U analizi rezultata istraživanja pozornost je usmjerena na vrijednosni sustav odraslih (roditelja, odgojitelja), interakcijska iskustva i stilove ponašanja odraslih i djece u situacijama igre i učenja. Činjenice o osobitostima socijalno-kognitivne koordinacije ("scaffolding" i "self-scaffolding") između odraslih i djece u situacijama igre i učenja/poučavanja upozoravaju na važnost uzajamnog prihvaćanja, podržavanja, asistencije i nadzora (uvida, provjeravanja). Nalazi istraživanja prilog su zahtjevu za konzistentom primjenom interakcionističke i konstruktivističke teorije učenja i razvoja kao utemeljenja razvojno primjerenih presškolskih programa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
122002

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Stanislava Irović (autor)

Avatar Url Nada Babić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Babić, Nada; Irović, Stanislava
Interakcijom do autonomije djeteta // 2. stručni i znanstveni skup Kvalitetno djelovati - dobro se osjećati / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Centar za predškolski odgoj Osijek, 1999. str. 13-20 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Babić, N. & Irović, S. (1999) Interakcijom do autonomije djeteta. U: Babić, N. (ur.)2. stručni i znanstveni skup Kvalitetno djelovati - dobro se osjećati.
@article{article, author = {Babi\'{c}, Nada and Irovi\'{c}, Stanislava}, editor = {Babi\'{c}, N.}, year = {1999}, pages = {13-20}, keywords = {socijalna interakcija, autonomija djeteta, kontigencijsko pou\v{c}avanje, samoregulacija}, title = {Interakcijom do autonomije djeteta}, keyword = {socijalna interakcija, autonomija djeteta, kontigencijsko pou\v{c}avanje, samoregulacija}, publisher = {Centar za pred\v{s}kolski odgoj Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Babi\'{c}, Nada and Irovi\'{c}, Stanislava}, editor = {Babi\'{c}, N.}, year = {1999}, pages = {13-20}, keywords = {socijalna interakcija, autonomija djeteta, kontigencijsko pou\v{c}avanje, samoregulacija}, title = {Trough Interaction to Child's Autonomy}, keyword = {socijalna interakcija, autonomija djeteta, kontigencijsko pou\v{c}avanje, samoregulacija}, publisher = {Centar za pred\v{s}kolski odgoj Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font