Pregled bibliografske jedinice broj: 643966
Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća
Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa / Marina Milković Dalibor Doležal Gordana Hržica Jasmina Stošić (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 292-293 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 643966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća
(Voice self-assessment of teachers and kindergarten teachers by Voice Handicap Index)
Autori
Bonetti, Ana ; Šimunjak, Boris ; Fojtik, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa
/ Marina Milković Dalibor Doležal Gordana Hržica Jasmina Stošić - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 292-293
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavnici; odgojitelji; Indeks vokalnih teškoća
(techers; kindergarten teachers; VHI)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakva je bio-psiho-socijalna procjena glasa kod žena vokalnih profesionalaca. U tu je svrhu izvršena samoprocjena glasa 40 nastavnica i odgojiteljica u dobi od 23 do 53 godine (srednja vrijednost 36), čiji su rezultati uspoređeni sa samoprocjenom glasa 20 ispitanica, izjednačenih po dobi, koje nisu vokalni profesionalci. Kao instrument samoprocjene korišten je upitnik Indeks vokalnih teškoća (VHI-Voice Handicap Index). Rezultati samoprocjene glasa pokazali su da između ispitanica koje su vokalni profesionalci i ispitanica kontrolne stupine postoji statistički značajna razlika (p<0.05) na ukupnom rezultatu upitnika, kao i na 3 tvrdnje iz funkcionalnog dijela, 5 tvrdnje iz fizičkog te 1 tvrdnji iz emocionalnog dijela VHI-a (F2, F3, F8, P5, P6, P8, P9, P10, E4). Pomoću Spearmanovog koeficijenta korelacije izračunata je povezanost između dobi i ukupnog rezultata VHI, ali nije dobivena statistički značajna povezanost. Na temelju ovih rezultata može se zaključiti da postoji razlika u percepciji kvalitete života koja je u relaciji s vokalnim teškoćama između vokalnih profesionalaca i neprofesionalaca. Iako nastavnice i odgojiteljice nisu imale dijagnosticiran poremećaj glasa, rezultati VHI upitnika pokazuju da su osjetljivije na kvalitetu glasa, te da ozbiljnije shvaćaju njezino odražavanje na svakodnevne aktivnosti nego osobe koje ne koriste svoj glas u profesionalnom životu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Klinička bolnica "Sveti Duh"