Pregled bibliografske jedinice broj: 643829
Utjecaj oglašavanja prehrambenih proizvoda na prehrambene navike i stavove studenata
Utjecaj oglašavanja prehrambenih proizvoda na prehrambene navike i stavove studenata, 2013., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 643829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj oglašavanja prehrambenih proizvoda na prehrambene navike i stavove studenata
(The impact of food products advertising on students' dietary habits and attitudes)
Autori
Lang, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2013
Stranica
50
Mentor
Markovina, Jerko
Ključne riječi
oglašivačka poruka; prehrambeni proizvodi; mediji; navike; stavovi
(advertising messages; food; media; habits; attitudes)
Sažetak
Ljudi su fizička bića koja sude, priželjkuju, ocjenjuju ono što vide pa je prezentacija (oglašivačka poruka) određene usluge ili dobara važan proces kojim se ističu najbolje osobine koje proizvod ili usluga može ponuditi kako bi potražnja za istim bila što veća. Tehnološkim napretkom povećane su mogućnosti oglašavanja, odnosno prenošenja oglašivačke poruke potencijalnim kupcima pa tako u današnje vrijeme imamo različite medije koji pomažu marketinškim stručnjacima. Prvi dio rada prikazuje dostupnost oglašivačkih poruka prehrambenih proizvoda putem različitih medija, odnosno putem dnevnih novina i časopisa, televizijskih i radijskih kanala te internetskih portala. Televizija, kao najposjećeniji medij, sadrži veliki broj oglašivačkih poruka, no kako jača uloga interneta tako se povećava broj oglašivačkih poruka putem tog medija. Dosadašnja istraživanja pokazuju pojavu novih suvremenih prehrambenih trendova, od kojih je najviše zastupljen trend brze hrane (eng. fast food). Pretjerana konzumacija takve vrste hrane dovodi do mnogih bolesti koje se pojavljuju i kod mlaĎe populacije koja je više sklona utjecaju oglašivačkih poruka, a s njima i većoj konzumaciji brze hrane. Drugi dio ovoga diplomskog rada sastoji se od analize ankete provedene na 100 studenata i studentica (20 posto muških, 80 posto ženskih ispitanika) s različitih fakulteta u Hrvatskoj u dobi od 18 do 25 i više godina. Analizirane su njihove navike i stavovi prema oglašivačkim porukama prehrambenih proizvoda. Studenti, kao raznovrsna skupina mladih ljudi, imaju raznoliko mišljenje i stavove, većinom pozitivno usmjereno prema audio-vizualnim efektima i poruci proizvoda, a negativno prema vremenu trajanja reklamne poruke i samoj kupnji domaćih prehrambenih proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija, Psihologija