Pregled bibliografske jedinice broj: 643140
Zaštita okoliša i promet kao nastavne teme u nastavi Prirode i društva.
Zaštita okoliša i promet kao nastavne teme u nastavi Prirode i društva., 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 643140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zaštita okoliša i promet kao nastavne teme u nastavi Prirode i društva.
(Environmental protection and traffic as a teaching topic in Nature and Society class.)
Autori
Šarić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
06.09
Godina
2013
Stranica
69
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
onečišćenje; okoliš; promet; održivi razvoj; razredna nastava; učenici
(pollution; environment; traffic; sustainable development; class education; pupils)
Sažetak
U ovom radu istaknuta su obilježja svih vrsta prometa i štetnog utjecaja na okoliš koje se ogleda u onečišćenju zraka, vode, tla, u pojavi buke i vibracije i u negativnom utjecaju na cjelokupnu okolinu. U radu se govori o prometu i održivom razvoju te o alternativnim pogonima vozila kako bi se spriječilo daljnje onečišćenje okoliša. Prikazan je i utjecaj hrvatskog prometnog sustava na okoliš kroz dosadašnja istraživanja. Cilj ovog istraživanja je bio ispitati koliko su učenici upoznati s prometom i njegovim štetnim utjecajem na okoliš. Rad obuhvaća i rezultate ankete koja je provedena u četvrtim razredima Osnovne škole Ivana Mažuranića i Osnovne škole Ivana Gorana Kovačića u Vinkovcima. U anketi je sudjelovalo 74 učenika četvrtih razreda, koje sam potom obradila te prikazala grafički i tekstualno, upotrebom deskriptivnih statističkih metoda (Mužić, 2004.). Rezultati ankete pokazuju da većina učenika (65 učenika) smatra da su upoznati s temom prometa i prometnih pravila. 81% učenika smatra da su upoznati sa štetnim utjecajem prometa na okoliš. Najveći postotak u odgovorima (100%) ostvaren je u šestom pitanju, u kojem su svi učenici (74 učenika) odgovorili da prometne znakove trebaju poštivati pješaci i vozači. Najveći postotak (49%) negativnih odgovora ostvaren je u dvanaestom pitanju koje je glasilo Govori li netko u tvojoj okolini o utjecaju prometa na okoliš? Anketom je potvrđena hipoteza da učenici smatraju da dobro poznaju promet te da su svjesni očuvanja okoliša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek