Pregled bibliografske jedinice broj: 643109
Istraživanje profila potrošačke uključenosti za maslinovo i suncokretovo ulje
Istraživanje profila potrošačke uključenosti za maslinovo i suncokretovo ulje, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 643109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje profila potrošačke uključenosti za maslinovo i suncokretovo ulje
(Consumer involvement profiles for olive and sunflower oil)
Autori
Crnčić, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2013
Stranica
38
Mentor
Markovina, Jerko
Ključne riječi
uključenost; ulje; potrošači
(involvement; oil; consumers)
Sažetak
Uključenost je stanje motivacije, uzbuđenja ili interesa. Ovo stanje funkcionira u procesu. Potaknuto je aktualnim vanjskim varijablama (stanje, proizvod, komunikacije) i prošlim unutarnjim varijablama (ego, središnje vrijednosti). Njegove posljedice su tipovi istraživanja, obrade i donošenja odluka. U literaturi o ponašanju potrošača hrana, kao kategorija proizvoda, klasificirana je kao proizvod niske uključenosti prvenstveno zbog niske cijene hrane u odnosu na ukupan prihod kućanstva. Budući da je hrana jedina kategorija proizvoda koju čovjek koristi za podmirenje nutritivnih potreba te za opstanak vrste, moglo bi se reći da razina uključenosti za prehrambene proizvode treba biti veća, ali ranija istraživanja o potrošačkim aktivnostima su u suprotnosti s tom idejom. Jestiva biljna ulja svakodnevno se koriste u kućanstvu za prehrambene svrhe. Najpopularnije i najrasprostranjenije ulje na našim prostorima je suncokretovo ulje. Ulje koje je također od davnina prisutno u našim krajevima zbog mediteranske klime na primorju je maslinovo ulje. Cilj ovog rada je kroz skalu uključenosti ispitati potrošače o njihovim razmišljanjima, interesima, navikama, važnostima, društvenoj vrijednosti, mogućim rizicima te važnosti rizika prilikom kupnje maslinovog i suncokretovog ulja, tj utvrditi profile potrošačke uključenosti za maslinovo i suncokretovo ulje. Istraživanje je pokazalo kako postoje značajne razlike u potrošačkoj percepciji maslinovog i suncokretovog ulja. Ona se razlikuju po načinu potrošnje, učestalosti potrošnje, učestalosti kupnje, kupovnim odlukama itd. Zato je i razina uključenosti za oba ulja drugačija. Maslinovo ulje spada u proizvode srednje razine uključenosti, dok suncokretovo ulje u proizvode niske razine uključenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija, Psihologija