Pregled bibliografske jedinice broj: 642544
Etički kodeks odgojitelja – korak ka profesionalizaciji odgojiteljskog zvanja
Etički kodeks odgojitelja – korak ka profesionalizaciji odgojiteljskog zvanja // 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima "Škola, odgoj i učenje za budućnost" : zbornik radova = 5th international conference on advanced and systematic research (ECNSI 2011) "School, education and learning for the future" : collected papers of special focus symposium / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 443-453 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 642544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etički kodeks odgojitelja – korak ka profesionalizaciji odgojiteljskog zvanja
(The Preschool Teacher Ethic Code – A Step Towards the Professionalization of the Preschool Teacher Profession)
Autori
Višnjić Jevtić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima "Škola, odgoj i učenje za budućnost" : zbornik radova = 5th international conference on advanced and systematic research (ECNSI 2011) "School, education and learning for the future" : collected papers of special focus symposium
/ Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 443-453
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima "Škola, odgoj i učenje za budućnost" (5 ; 2011)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
etički kodeks; odgojitelji; profesionalna etika; profesija
(teachers; professional ethics; a profession; a code of ethics)
Sažetak
Teorija profesije traži ispunjavanje nekih zahtjeva od pripadnika određenih profesija. Posljednji korak prema profesionalizaciji je donošenje etičkog kodeksa profesije. Etički kodeks definira prihvatljiva ponašanja određene profesije, promiče visoke standarde prakse, osigurava mjerila prema kojima je moguće samovrednovanje pripadnika profesije, uspostavlja okvir za profesionalnu odgovornost i ponašanje te se osigurava prepoznatljivost profesije. Odgovornost za donošenje etičkog kodeksa stavljena je na pripadnike profesije, koji sami moraju proučiti ulogu i odgovornost profesionalaca u ranom odgoju i obrazovanju, promijeniti fokus s osobnih karakteristika odgojitelja na njegova uvjerenja i vrijednosti koja su odlučujuća u donošenju odluka važnih za svakodnevni rad. U ovom radu naglasak se stavlja na teorijsko promišljanje o odgajateljskoj profesiji te važnosti i potrebi donošenja profesionalnog etičkog kodeksa odgojitelja. Navedena stajališta promatramo u kontekstu profesionalizacije zvanja odgojitelja koje se odvija u posljednje dvije godine pokretanjem sveučilišne naobrazbe odgojitelja i njihovim strukovnim udruživanjem. Organiziranjem odgojiteljskih studija na sveučilišnoj razini stvorena je pretpostavka za profesionalizaciju odgojiteljskog zvanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA