Pregled bibliografske jedinice broj: 642513
Utjecaj humora na anksioznost i učinak u rješavanju problemskih matematičkih zadataka
Utjecaj humora na anksioznost i učinak u rješavanju problemskih matematičkih zadataka, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 642513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj humora na anksioznost i učinak u rješavanju problemskih matematičkih zadataka
(The effects of humor on anxiety and performance in math word problems)
Autori
Hrebac, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
04.07
Godina
2013
Stranica
39
Mentor
Pavlin-Bernardić, Nina
Ključne riječi
humor; ispitna anksioznost; matematički zadaci
(humor; test anxiety; math problems)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi utječe li izloženost duhovitom sadržaju na smanjenje anksioznosti i poboljšanje uratka u problemskim matematičkim zadacima. 113 studenata preddiplomskog studija psihologije Filozofskog fakulteta u Zagrebu podijeljeno je u 3 skupine: sve skupine rješavale su STAI O-ljestvicu anksioznosti kao osobine te MSLQ-TA skalu ispitne anksioznosti. Prva eksperimentalna skupina zatim je čitala viceve i običnu uputu za rješavanje matematičkih zadataka, druga eksperimentalna skupina imala je duhovitu uputu za iste zadatke, a kontrolna skupina samo običnu uputu i iste zadatke. Sve skupine zatim su ispunjavale evaluciju korištenja humora i S-ljestvicu upitnika STAI. Rezultati su pokazali da ne postoji značajna razlika niti u anksioznosti nakon rješavanja matematičkih zadataka niti u broju točno riješenih zadataka između skupina koje su bile izložene duhovitom sadržaju i kontrolne skupine. Nadalje, pretpostavka je bila da će humor veći utjecaj imati na visoko anksiozne studente, međutim rezultati nisu potvrdili pozitivan utjecaj humora niti na smanjenje anksioznosti niti na učinak u rješavanju zadataka na uzorku visokoanksioznih studenata. Usprkos tome, najveći broj studenata ocijenio je da im je humor pomogao u smanjenju anksioznosti i voljeli bi da humor bude uključen u sljedeći ispit na koji izlaze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nina Pavlin-Bernardić
(mentor)