Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 642509

Kauzalne atribucije uspjeha, rodne uloge i rodni stereotipi kao odrednice obrazovnih ishoda u matematici


Jurjević, Anamarija
Kauzalne atribucije uspjeha, rodne uloge i rodni stereotipi kao odrednice obrazovnih ishoda u matematici, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 642509 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kauzalne atribucije uspjeha, rodne uloge i rodni stereotipi kao odrednice obrazovnih ishoda u matematici
(Causal attributions of achievement, gender roles and gender stereotypes as determinants of educational outcomes in mathematics)

Autori
Jurjević, Anamarija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
02.07

Godina
2013

Stranica
36

Mentor
Pavlin-Bernardić, Nina

Ključne riječi
teorija očekivanja i vrijednosti; atribuiranje uspjeha; stereotipi; rodne uloge; obrazovni ishodi
(expectancy value theory; attribution of success; stereotypes; gender roles; educational outcomes)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu spola, gimnazijskog usmjerenja, načina atribuiranja uspjeha, rodnih uloga i stereotipa te očekivanja i vrijednosti u objašnjenju obrazovnih postignuća i odabira u matematici. Kao teorijski okvir rada korišten je model očekivanja i vrijednosti Eccles i sur. (1983). U istraživanju je sudjelovalo 337 učenika trećih razreda srednjih škola u Zadru i Zagrebu. Hijerarhijskim regresijskim analizama ispitan je utjecaj navedenih varijabli na obrazovne ishode. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 63.6% varijance ocjene iz matematike. Učenici muškog spola, učenici matematičkog usmjerenja, oni koji pripisuju svoj uspjeh aktivnosti i motivaciji te sposobnosti i ličnosti, a manje vanjskim činiteljima te učenici viših očekivanja i percipirane važnosti matematike imali su više ocjene iz matematike. Prediktori objašnjavaju 64.8% varijance odabira više razine matematike na maturi. Učenici muškog spola, matematičkog usmjerenja, koji uspjeh pripisuju više aktivnosti i motivaciji te sposobnosti i ličnosti, a manje vanjskim činiteljima te imaju viša očekivanja u većoj mjeri upisuju višu razinu matematike na maturi. Kada je riječ o odabiru prirodoslovnog, biokemijskog i/ili tehničkog fakulteta prediktori objašnjavaju 54.6% varijance. Učenici matematičkog usmjerenja, muškog spola, koji pripisuju uspjeh aktivnosti i motivaciji te sposobnosti i ličnosti i koji imaju veća očekivanja uspjeha i percipiranu korisnost matematike vjerojatnije će upisati neki od navedenih fakulteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jurjević, Anamarija
Kauzalne atribucije uspjeha, rodne uloge i rodni stereotipi kao odrednice obrazovnih ishoda u matematici, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Jurjević, A. (2013) 'Kauzalne atribucije uspjeha, rodne uloge i rodni stereotipi kao odrednice obrazovnih ishoda u matematici', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jurjevi\'{c}, Anamarija}, year = {2013}, pages = {36}, keywords = {teorija o\v{c}ekivanja i vrijednosti, atribuiranje uspjeha, stereotipi, rodne uloge, obrazovni ishodi}, title = {Kauzalne atribucije uspjeha, rodne uloge i rodni stereotipi kao odrednice obrazovnih ishoda u matematici}, keyword = {teorija o\v{c}ekivanja i vrijednosti, atribuiranje uspjeha, stereotipi, rodne uloge, obrazovni ishodi}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jurjevi\'{c}, Anamarija}, year = {2013}, pages = {36}, keywords = {expectancy value theory, attribution of success, stereotypes, gender roles, educational outcomes}, title = {Causal attributions of achievement, gender roles and gender stereotypes as determinants of educational outcomes in mathematics}, keyword = {expectancy value theory, attribution of success, stereotypes, gender roles, educational outcomes}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font