Pregled bibliografske jedinice broj: 642463
ISPITIVANJE KOMUNIKACIJE U ODNOSIMA ADOLESCENT – RODITELJI - PERCEPCIJA ADOLESCENATA
ISPITIVANJE KOMUNIKACIJE U ODNOSIMA ADOLESCENT – RODITELJI - PERCEPCIJA ADOLESCENATA, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 642463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ISPITIVANJE KOMUNIKACIJE U ODNOSIMA ADOLESCENT – RODITELJI - PERCEPCIJA ADOLESCENATA
(COMMUNICATION TESTING IN RELATIONS ADOLESCENT - PARENTS - PERCEPTION OF ADOLESCENT)
Autori
Gregorović, Zlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
12.09
Godina
2013
Stranica
117
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
komunikacija; komunikacija u obitelji; adolescencija; odnosi u obitelji; percepcija adolescenata o komunikaciji s roditeljima
(communication; communication in the family; adolescence; family relationships; adolescent perceptions of communication with parents)
Sažetak
Komuniciramo svaki dan, uvijek i sa svima koji su u našoj neposrednoj blizini. Komunikacija je proces koji uključuje nekoliko elemenata – pošiljatelja poruke, poruku i primatelja poruke. Komunikolozi kažu da je komunikacija uspješno ostvarena onda kada primatelj dekodira simbole koje je kodirao pošiljatelj na pravi način, odnosno na način da razumije točno što je pošiljatelj htio reći. Međutim ne komuniciramo samo riječima, veći svakim pokretom, gestom, izrazom lica i bojom glasa. Prema tome, komunikacija se dijeli na verbalnu, neverbalnu i paraverbalnu. Da je komunikacija u obitelji posebno važna, potvrđuju brojna istraživanja i radovi koji su nastojali otkriti povezanost komunikacije u obitelji i raznih oblika ponašanja djece i adolescenata. Adolescencija je posebno razdoblje u životu svake osobe i kao takva ima svoje specifičnosti. Upravo zbog toga važno je održavati kvalitetnu komunikaciju u obitelji, komunikaciju koja će omogućiti adolescentima da se izraze na pravilan i jasan način, ali i roditeljima da razumiju svoje adolescente. Međutim, kako bi uopće znali koje su eventualne prepreke i poteškoće u komunikaciji, treba prvo istražiti ovo područje. Ovaj rad bavi se ispitivanjem komunikacije u obitelji u odnosu roditelj – adolescent i to iz perspektive adolescenta. Istraživanje je provedeno na slučajnom uzorku od 105 ispitanika (57 muških i 48 ženskih), učenika i učenica od 5 – 8. razreda osnovne škole. Ovaj period početak je adolescencije i cilj je bio ispitati stavove učenika o komunikaciji s roditeljima s obzirom na različite aspkete (osjećaje u komunikaciji, atmosferu u komunikaciji, preferencije u komunikaciji, kvalitetu razgovora). Također, učenici su zamoljeni da iskažu svoje slaganje s navedenim tezama a koje se odnose na komunikaciju u obitelji kakvu bi oni željeli da. Rezultati su pokazali kako nema značajnih poteškoća u komunikaciji adolescenti – roditelji. Ispitanici su uglavnom izrazili slaganje s tezama koje su se odnosile na pozitivne aspekte. Također, ispitvanjem nekoliko varijabli utvrđena je razlika među spolovima te razlika među grupama (5., 6., 7., 8. razred).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
We communicate every day, always and with those who are in our immediate vicinity. Communication is a process that involves several elements - the message sender, the message and the message recipient. Communication experts emphasize that communication is successfully achieved when the receiver decodes the symbols that is encoded by the sender in the right way, or a way to understand exactly what the sender is trying to say. However we do not communicate only with words, greater every movement, gestures, facial expressions and tone of voice. Therefore, communication is divided into verbal, nonverbal and paraverbal. Communication is particularly important in the family, and that is confirmed by numerous studies and papers that sought to discover the connection between communication in the family and the different behaviors of children and adolescents. Adolescence is a particular period in the life of every person, and as such has its own peculiarities. That is why it is important to maintain the quality of communication in the family, the communication that will allow adolescents to express themselves in an orderly and transparent manner, and parents to understand their teens. However, we should first explore this area, in order to even know that any obstacles and difficulties in communication. This work explores the communication within the family in relation to the parent - adolescent from adolescent perspective. The study was conducted on a random sample of 105 subjects (57 male and 48 female), pupils 5-8. graders. This period was the beginning of adolescence and the aim was to examine students' attitudes about communicating with parents considering the various aspkete (feelings in communication, the atmosphere in the communication preferences in communication, quality conversation). Also, the students were asked to indicate their agreement with these theories that relate to communication in the family what they would like to. Results showed that no significant difficulties in communication Teens - Parents. Respondents generally expressed agreement with the theories that are related to positive aspects. Also, examinations of several variables determined by the difference between the sexes, and the difference between groups (5. , 6. , 7. , 8. class).
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)