Pregled bibliografske jedinice broj: 642356
Postmodernizam u teoriji kratke priče (književnoteorijski pregled)
Postmodernizam u teoriji kratke priče (književnoteorijski pregled) // Priča, pripovijedanje, interpretacija / Damjanović, Tamara ; Ek, Marko ; Varga Oswald, Tina (ur.).
Osijek: Grafika Osijek, 2010. str. 13-23
CROSBI ID: 642356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postmodernizam u teoriji kratke priče (književnoteorijski pregled)
(Postmodernism in Shorth Story Theory (Literary Theoretical Survevy))
Autori
Ek, Marko ; Varga Oswald, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Priča, pripovijedanje, interpretacija
Urednik/ci
Damjanović, Tamara ; Ek, Marko ; Varga Oswald, Tina
Izdavač
Grafika Osijek
Grad
Osijek
Godina
2010
Raspon stranica
13-23
ISBN
978-953-244-071-3
Ključne riječi
kratka priča, postmodernizam, priča, pripovijedanje, lik, vrijeme, prostor, diferencijacija žanra
(short story, postmodernism, story, narration, character, time, space, differentiation genre)
Sažetak
U shvaćanju epohe postmodernizma u književnosti teško je govoriti o univerzalnim elementima koji obilježuju veću skupinu nacionalnih književnosti, autora, žanrova. Riječ o epohi u kojoj je sve relativno i/ ili upitno ; narušen je sustav tradicionalnih vrijednosti. Disperzija književnih vrsta u postmodernizmu zahvatila je i kratku priču koja trenutno zauzima središnje mjesto u suvremenoj znanosti o književnosti. Osim toga, žanr kratke priče postao je zanimljiv autorima, ali i čitateljima kojima je takav oblik proze bliži negoli duže prozne vrste. Postmodernističku kratku priču obilježila je postmodernistička moda pa je početni oblik žanra novele/ kratke priče izmijenjen. Naracija je postala jednostavna, ogoljena, manje je važna od strukture i načina oblikovanja teksta. Pripovjedač često mijenja svoju poziciju, nestalan je te se takvim kretanjem kroz vrijeme i prostor raspršuje. Vrijeme i prostor, kao bitne sastavnice proznih vrsta, u kratkoj priči izgubile su svoju prvotnu ulogu i postale pripovjedačevo subjektivno gledište. Sudbine pojedinaca, koji su prikazani plošno, dane su kao fragmenti prema načelu: jedan događaj – jedan lik. Unatoč svim pomodnim izmjenama, institucija književnosti ostaje očuvana i tradicionalne vrijednosti ne mijenjaju svoj utjecaj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija