Pregled bibliografske jedinice broj: 642242
Utjecaj dizajna ambalaže na odluke o kupnji
Utjecaj dizajna ambalaže na odluke o kupnji, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 642242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj dizajna ambalaže na odluke o kupnji
(The influence of packaging design on purchasing decisions)
Autori
Hamš, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.06
Godina
2013
Stranica
54
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
dizajn ambalaže; odluke o kupnji; vizualni elementi dizajna ambalaže; verbalni elementi dizajna ambalaže
(packaging design; purchasing decisions; visual components of package design; verbal components of package design)
Sažetak
Ambalaža je jedno od najvažnijih tržišnih obilježja proizvoda. Značaj ambalaže dodatno je porastao zadnjih godina, posebice s pojavom samoposluživanja. Ambalaža je, osim zaštitne, dobila i drugu važnu funkciju – promotivnu i prodajnu. Općenito, jedan od najvažnijih zadataka ambalaže je privlačenje pozornosti na prodajnom mjestu. Ambalaža je prvo što potencijalni kupac vidi vezano za proizvod koji ima samo nekoliko sekundi na raspolaganju da privuče pozornost kupca na sebe i istakne se u mnoštvu sličnih konkurentskih proizvoda. Također, ambalaža ima velik utjecaj na donošenje odluke o kupnji nekog proizvoda jer se većina tih odluka donosi na prodajnom mjestu gdje atraktivnija ambalaža učestalo pobjeđuje. Potrošači odluke o kupnji djelomično donose nesvjesno, odnosno kupe određeni proizvod bez točnog objašnjenja zašto su izabrali upravo taj između mnoštva sličnih proizvoda. To se događa zbog djelovanja pojedinih elemenata dizajna ambalaže koji, ako su dobro osmišljeni i pravilno kombinirani (posebice u odnosu na strategiju pozicioniranja proizvoda i marke), mogu značajno utjecati na povećanje prodaje. U skladu s obrazloženjem teme, predmet završnog rada je istraživanje na koje sve načine elementi dizajna ambalaže utječu na odluke o kupnji. Na problematiku rada gleda se iz perspektive marketinškog stručnjaka, a naglasak je i na psihološkim aspektima odluka o kupnji. Cilj rada je pokazati kako potrošači percipiraju pojedine elemente dizajna ambalaže te kako se pravilnim korištenjem tih elemenata može pozitivno utjecati na donošenje odluke o kupnji. Na temelju navedenog problema postavljeni su i osnovni ciljevi rada, koji su ostvareni analiziranjem dostupnih izvora literature, a to su: - analizirati dizajn ambalaže kao važan aspekt razmatranja od strane marketinških stručnjaka - analizirati utjecaj elemenata dizajna ambalaže na kupovne odluke - analizirati utjecaj elemenata dizajna ambalaže na kupovne odluke u prehrambenoj industriji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija