Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 642199

Prepoznavanje bliskoznačnica hrvatskoga kao nematerinskog/drugog jezika u mlađim razredima osnovne škole


Turza-Bogdan, Tamara; Ciglar, Vesna
Prepoznavanje bliskoznačnica hrvatskoga kao nematerinskog/drugog jezika u mlađim razredima osnovne škole // Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe / Cvikić, Lidija ; Petroska, Elena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2013. str. 297-306


CROSBI ID: 642199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prepoznavanje bliskoznačnica hrvatskoga kao nematerinskog/drugog jezika u mlađim razredima osnovne škole
(Recognition or Synonims in Croatian as a Second Language at Lower Level of Primary School)

Autori
Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe

Urednik/ci
Cvikić, Lidija ; Petroska, Elena

Izdavač
Hrvatsko filološko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
297-306

ISBN
978-953-296-071-6

Ključne riječi
govornici bajaškoga romskog jezika, četvrti razred, hrvatski kao drugi jezik, leksičko-semantičke kompetencije
(Boyas-speaking students, four grade, croatian as second language, lexical-semantic competences)

Sažetak
Učenici govornici manjinskoga romskog bajaškog materinskog jezika uključuju se u nastavni proces koji se izvodi po istom planu i programu kao i učenici kojima je hrvatski materinski jezik. Dosadašnja su istraživanja pokazala da međimurski učenici, bajaški govornici, tek donekle znaju međimurski dijalekt, a sa standardnim se hrvatskim najčešće susreću polaskom u školu. Obvezatna predškola u trajanju od tri do deset mjeseci nedostatna im je za usvajanje hrvatskoga kao drugog jezika koji im je zbog neizloženosti tom govoru jednak stranome jeziku. U radu se istražuje prepoznavanje pridjevskih bliskoznačnica hrvatskoga standardnoga jezika kod govornika bajaškoga romskog materinskog jezika. Istraživanje je provedeno s učenicima četvrtih razreda osnovne škole. Odabrani su zadatci dopunjavanja i prepoznavanja pridjevske bliskoznačnice. Leksičko-semantičke kompetencije učenika uspoređuju se s rezultatima istraživanja provedenog na učenicima govornicima hrvatskoga kao materinskog jezika. Problematizira se pitanje dostupnosti i jednakopravnosti obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Ciglar (autor)

Avatar Url Tamara Turza-Bogdan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Turza-Bogdan, Tamara; Ciglar, Vesna
Prepoznavanje bliskoznačnica hrvatskoga kao nematerinskog/drugog jezika u mlađim razredima osnovne škole // Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe / Cvikić, Lidija ; Petroska, Elena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2013. str. 297-306
Turza-Bogdan, T. & Ciglar, V. (2013) Prepoznavanje bliskoznačnica hrvatskoga kao nematerinskog/drugog jezika u mlađim razredima osnovne škole. U: Cvikić, L. & Petroska, E. (ur.) Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe. Zagreb, Hrvatsko filološko društvo, str. 297-306.
@inbook{inbook, author = {Turza-Bogdan, Tamara and Ciglar, Vesna}, year = {2013}, pages = {297-306}, keywords = {govornici baja\v{s}koga romskog jezika, \v{c}etvrti razred, hrvatski kao drugi jezik, leksi\v{c}ko-semanti\v{c}ke kompetencije}, isbn = {978-953-296-071-6}, title = {Prepoznavanje bliskozna\v{c}nica hrvatskoga kao nematerinskog/drugog jezika u mla\djim razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {govornici baja\v{s}koga romskog jezika, \v{c}etvrti razred, hrvatski kao drugi jezik, leksi\v{c}ko-semanti\v{c}ke kompetencije}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Turza-Bogdan, Tamara and Ciglar, Vesna}, year = {2013}, pages = {297-306}, keywords = {Boyas-speaking students, four grade, croatian as second language, lexical-semantic competences}, isbn = {978-953-296-071-6}, title = {Recognition or Synonims in Croatian as a Second Language at Lower Level of Primary School}, keyword = {Boyas-speaking students, four grade, croatian as second language, lexical-semantic competences}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font