Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 642105

Školsko postignuće mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika


Macuka, Ivana; Burić, Irena
Školsko postignuće mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova
Zadar, Hrvatska, 2012. (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 642105 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školsko postignuće mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika
(Academic achievement of young adolescents: the role of personal and family factors)

Autori
Macuka, Ivana ; Burić, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / - , 2012

Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
školsko postignuće; rana adolescencija
(academic achievement; early adolescence)

Sažetak
Školski uspjeh određuje mogućnost daljnjeg školovanja i ima važnu ulogu u kvaliteti budućeg života pojedinca. Na školski uspjeh adolescenata, pored osobnih, utječu i mnogobrojni činitelji iz njihove okoline, kao što su obitelj, škola i vršnjaci. U ovom radu ispituje se doprinos učeničkih osobina - temperamenta, zatim sposobnosti regulacije i kontrole emocija te problema u prilagodbi u objašnjenju školske uspješnosti. Pored navedenih osobnih karakteristika djeteta, ispituje se i uloga roditeljskog ponašanja majki i očeva kao jednog od najvažnijih činitelja dječjeg funkcioniranja u razinama školskog postignuća. Specifičan cilj ovog istraživanja je bio utvrditi zaseban doprinos dimenzija temperamenta djeteta (samokontrola, pozitivna i negativna afektivnost), emocionalne regulacije i kontrole, problema u prilagodbi (internaliziranih i eksternaliziranih problema) te dječje percepcije roditeljskog ponašanja majki i očeva (emocionalnost, prihvaćanje i odbacivanje) u objašnjenju školskog uspjeha mlađih adolescenata. Istraživanjem je obuhvaćeno 553 djece (275 učenica i 278 učenika) prosječne dobi 13 godina. S obzirom da su utvrđene spolne razlike u školskom uspjehu, rezultati su analizirani zasebno za dječake i djevojčice. Provedbom hijerarhijske regresijske analize na uzorku dječaka utvrđeno je da temperament, emocionalna regulacija i kontrola te problemi u prilagodbi ostvaruju značajne samostalne doprinose objašnjenju varijabiliteta školskog uspjeha dječaka. Bolji školski uspjeh postižu dječaci koji su podložniji ljutnji, manje bojažljivi, efikasnije reguliraju vlastite emocije te percipiraju da ih majke prihvaćaju više, a očevi manje. Na poduzorku djevojčica jedino je emocionalna regulacija i kontrola imala značajan i pozitivan doprinos objašnjenju školskog uspjeha, djevojčice koje uspješnije reguliraju vlastite emocije su uspješnije u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Irena Burić (autor)

Avatar Url Ivana Macuka (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Macuka, Ivana; Burić, Irena
Školsko postignuće mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova
Zadar, Hrvatska, 2012. (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Macuka, I. & Burić, I. (2012) Školsko postignuće mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika. U: XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova.
@article{article, author = {Macuka, Ivana and Buri\'{c}, Irena}, year = {2012}, keywords = {\v{s}kolsko postignu\'{c}e, rana adolescencija}, title = {\v{S}kolsko postignu\'{c}e mla\djih adolescenata: va\v{z}nost uloge osobnih i obiteljskih \v{c}imbenika}, keyword = {\v{s}kolsko postignu\'{c}e, rana adolescencija}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Macuka, Ivana and Buri\'{c}, Irena}, year = {2012}, keywords = {academic achievement, early adolescence}, title = {Academic achievement of young adolescents: the role of personal and family factors}, keyword = {academic achievement, early adolescence}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font