Pregled bibliografske jedinice broj: 642105
Školsko postignuće mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika
Školsko postignuće mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova
Zadar, Hrvatska, 2012. (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 642105 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školsko postignuće mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika
(Academic achievement of young adolescents: the role of personal and family factors)
Autori
Macuka, Ivana ; Burić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova
/ - , 2012
Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
školsko postignuće; rana adolescencija
(academic achievement; early adolescence)
Sažetak
Školski uspjeh određuje mogućnost daljnjeg školovanja i ima važnu ulogu u kvaliteti budućeg života pojedinca. Na školski uspjeh adolescenata, pored osobnih, utječu i mnogobrojni činitelji iz njihove okoline, kao što su obitelj, škola i vršnjaci. U ovom radu ispituje se doprinos učeničkih osobina - temperamenta, zatim sposobnosti regulacije i kontrole emocija te problema u prilagodbi u objašnjenju školske uspješnosti. Pored navedenih osobnih karakteristika djeteta, ispituje se i uloga roditeljskog ponašanja majki i očeva kao jednog od najvažnijih činitelja dječjeg funkcioniranja u razinama školskog postignuća. Specifičan cilj ovog istraživanja je bio utvrditi zaseban doprinos dimenzija temperamenta djeteta (samokontrola, pozitivna i negativna afektivnost), emocionalne regulacije i kontrole, problema u prilagodbi (internaliziranih i eksternaliziranih problema) te dječje percepcije roditeljskog ponašanja majki i očeva (emocionalnost, prihvaćanje i odbacivanje) u objašnjenju školskog uspjeha mlađih adolescenata. Istraživanjem je obuhvaćeno 553 djece (275 učenica i 278 učenika) prosječne dobi 13 godina. S obzirom da su utvrđene spolne razlike u školskom uspjehu, rezultati su analizirani zasebno za dječake i djevojčice. Provedbom hijerarhijske regresijske analize na uzorku dječaka utvrđeno je da temperament, emocionalna regulacija i kontrola te problemi u prilagodbi ostvaruju značajne samostalne doprinose objašnjenju varijabiliteta školskog uspjeha dječaka. Bolji školski uspjeh postižu dječaci koji su podložniji ljutnji, manje bojažljivi, efikasnije reguliraju vlastite emocije te percipiraju da ih majke prihvaćaju više, a očevi manje. Na poduzorku djevojčica jedino je emocionalna regulacija i kontrola imala značajan i pozitivan doprinos objašnjenju školskog uspjeha, djevojčice koje uspješnije reguliraju vlastite emocije su uspješnije u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija