Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 641964

Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja


Sorić, Izabela; Penezić, Zvjezdan; Burić, Irena
Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 250-250 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 641964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja
(Contribution of personality traits, motivational beliefs and study interest for metacognitive regulation of learning)

Autori
Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan ; Burić, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 250-250

ISBN
978-953-175-463-7

Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
samoregulacija; učenje; metakognitivne strategije; ličnost
(self-regulation; learning; metacognitive strategies; personality)

Sažetak
Eggen i Kauchak (1997) definiraju metakogniciju kao znanje ili svjesnost o kognitivnim procesima i sposobnost korištenja samoregulacijskih mehanizama za kontrolu ovih procesa. Kognitivne i metakognitivne strategije učenja uključene su u gotovo sve modele samoreguliranog učenja, ali važnost koja im se pri tome daje poprilično varira o modela do modela (Wernke i sur., 2011). S obzirom da je većina istraživanja potvrdila važnost metakognicije za uspješnu samoregulaciju učenja (Zimmerman i Moylan, 2009 ; Stolp i Zabrucky, 2009 ; Wernke i sur., 2011), u posljednje vrijeme dodatno jačaju zahtjevi da se eksplicitnije usmjeri pažnja na poučavanje različitih osobnih i okolinskih faktora koji pospješuju razvoj metakognitivnih vještina. Cilj ovog istraživanja stoga je bio ispitati u kojoj mjeri spol, dob, osobine ličnosti, interes za studij i motivacijska vjerovanja o kontroli i vrijednosti studiranja, doprinose korištenju strategija metakognitivne regulacije pri učenju studijskih sadržaja. Ispitanici su bili 333 studenta Sveučilišta u Zadru (različitih studijskih programa i godina) koji su popunili slijedeće upitnike: IPIP Big-Five factor markers (Goldberg, 2001), Skalu vrijednosti učenja (iz CSRL-a ; Niemivirta, 1996), Skalu percipirane akademske kontrole (Perry i sur., 2001), Upitnik interesa za studij (Schiefele i sur., 1993), te Skalu metakognitive samoregulacije (iz MSLQ-a ; Pintrich i sur., 1991). Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da sve tri grupe prediktora: spol i dob, zatim osobine ličnosti (ekstraverzija, savjesnost, ugodnost, emocionalna stabilnost, intelekt) te motivacijska vjerovanja i interes za studij imaju značajne jedinstvene doprinose u objašnjenju kriterija (zajedno su objasnili 25% varijance korištenja metakognitivnih strategija učenja). Značajnim pojedinačnim prediktorima pokazali su se spol studenata, osobine ličnosti savjesnost i ugodnost, te percepcija kontrole studijskog postignuća i interes za predmet studiranja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)

Avatar Url Zvjezdan Penezić (autor)

Avatar Url Irena Burić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sorić, Izabela; Penezić, Zvjezdan; Burić, Irena
Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 250-250 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Sorić, I., Penezić, Z. & Burić, I. (2013) Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja. U: Kuterovac Jagodić, G., Erceg Jugović, I. & Huić, A. (ur.)21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela and Penezi\'{c}, Zvjezdan and Buri\'{c}, Irena}, year = {2013}, pages = {250-250}, keywords = {samoregulacija, u\v{c}enje, metakognitivne strategije, li\v{c}nost}, isbn = {978-953-175-463-7}, title = {Doprinosi osobina li\v{c}nosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji u\v{c}enja}, keyword = {samoregulacija, u\v{c}enje, metakognitivne strategije, li\v{c}nost}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela and Penezi\'{c}, Zvjezdan and Buri\'{c}, Irena}, year = {2013}, pages = {250-250}, keywords = {self-regulation, learning, metacognitive strategies, personality}, isbn = {978-953-175-463-7}, title = {Contribution of personality traits, motivational beliefs and study interest for metacognitive regulation of learning}, keyword = {self-regulation, learning, metacognitive strategies, personality}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font