Pregled bibliografske jedinice broj: 641964
Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja
Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 250-250 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 641964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja
(Contribution of personality traits, motivational beliefs and study interest for metacognitive regulation of learning)
Autori
Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan ; Burić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 250-250
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
samoregulacija; učenje; metakognitivne strategije; ličnost
(self-regulation; learning; metacognitive strategies; personality)
Sažetak
Eggen i Kauchak (1997) definiraju metakogniciju kao znanje ili svjesnost o kognitivnim procesima i sposobnost korištenja samoregulacijskih mehanizama za kontrolu ovih procesa. Kognitivne i metakognitivne strategije učenja uključene su u gotovo sve modele samoreguliranog učenja, ali važnost koja im se pri tome daje poprilično varira o modela do modela (Wernke i sur., 2011). S obzirom da je većina istraživanja potvrdila važnost metakognicije za uspješnu samoregulaciju učenja (Zimmerman i Moylan, 2009 ; Stolp i Zabrucky, 2009 ; Wernke i sur., 2011), u posljednje vrijeme dodatno jačaju zahtjevi da se eksplicitnije usmjeri pažnja na poučavanje različitih osobnih i okolinskih faktora koji pospješuju razvoj metakognitivnih vještina. Cilj ovog istraživanja stoga je bio ispitati u kojoj mjeri spol, dob, osobine ličnosti, interes za studij i motivacijska vjerovanja o kontroli i vrijednosti studiranja, doprinose korištenju strategija metakognitivne regulacije pri učenju studijskih sadržaja. Ispitanici su bili 333 studenta Sveučilišta u Zadru (različitih studijskih programa i godina) koji su popunili slijedeće upitnike: IPIP Big-Five factor markers (Goldberg, 2001), Skalu vrijednosti učenja (iz CSRL-a ; Niemivirta, 1996), Skalu percipirane akademske kontrole (Perry i sur., 2001), Upitnik interesa za studij (Schiefele i sur., 1993), te Skalu metakognitive samoregulacije (iz MSLQ-a ; Pintrich i sur., 1991). Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da sve tri grupe prediktora: spol i dob, zatim osobine ličnosti (ekstraverzija, savjesnost, ugodnost, emocionalna stabilnost, intelekt) te motivacijska vjerovanja i interes za studij imaju značajne jedinstvene doprinose u objašnjenju kriterija (zajedno su objasnili 25% varijance korištenja metakognitivnih strategija učenja). Značajnim pojedinačnim prediktorima pokazali su se spol studenata, osobine ličnosti savjesnost i ugodnost, te percepcija kontrole studijskog postignuća i interes za predmet studiranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru