Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 641678

Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća


Matijević, Milan
Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven i Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 291-299 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 641678 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća
(Multimedia and Constructivist Didactics in 19th Century Classroom)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven i Klapan, Anita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 291-299

ISBN
978-953-99167-5-4

Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
fleksibilna obrazovna sredina; e-learning; kultura učenja; m-learning; multimedijska obrazovna sredina; tradicionalna kultura poučavanja
(flexibile learning environment; e-learning; learning culture; m-learning; multimedia educational environment; traditional teaching culture)

Sažetak
Razredno-predmetno-satni sustav je didaktički osmišljen i definiran prije više od tri stotine i pedeset godina. Tada su učitelji na raspolaganju od izvora znanja imali učenje u prirodi, učenje u učionici i izuzetno mali broj knjiga. Tada dostupna didaktička objašnjenja za procese učenja i poučavanja bila su skromna, ali su zadovoljavala potrebe toga vremena, raspoloživih medija i broja subjekata koji su bili obuhvaćeni školovanjem. U zadnjih tridesetak godina snažno se razvija informacijsko-komunikacijska tehnologija koja znatno intenzivira i obogaćuje proces nastavne komunikacije. Subjekti koji uče odrastaju u znatno bogatijem medijskom okruženju od djece prije stotinu ili dvije stotine godina. Učitelji i pedagozi su stalno radili na proučavanju i usavršavanju metodičkih scenarija i dizajniranju nastavnog procesa. Didaktička literatura koja pokušava objasniti činjenice, odnose i uloge u procesu učenja i poučavanja obogaćena je novim spoznajama. U zadnjih dvadesetak godina te se spoznaje nude u literaturi u vidu multimedijske didaktike, konstruktivističke didaktike ili kurikulumske teorije, a sve to prate komunikacijski mediji koji daleko nadilaze i najmaštovitije futurologe prošlog stoljeća. Međutim, u školama i učionicama imamo jedan pedagoški anakronizam koji ne odgovara niti subjektima koji uče niti onima koji im u tome pomažu: u prostorima i uz didaktičke scenarije koji su nastali prije stotinu ili dvije stotine godina nastoji se poučavati i organizirati učenje uz uvažavanje spoznaja multimedijske, kurikulumske i konstruktivističke didaktike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven i Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 291-299 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Matijević, M. (2013) Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća. U: Hrvatić, Neven i Klapan, Anita (ur.)Pedagogija i kultura.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2013}, pages = {291-299}, keywords = {fleksibilna obrazovna sredina, e-learning, kultura u\v{c}enja, m-learning, multimedijska obrazovna sredina, tradicionalna kultura pou\v{c}avanja}, isbn = {978-953-99167-5-4}, title = {Multimedijska i konstruktivisti\v{c}ka didaktika u u\v{c}ionici iz 19. stolje\'{c}a}, keyword = {fleksibilna obrazovna sredina, e-learning, kultura u\v{c}enja, m-learning, multimedijska obrazovna sredina, tradicionalna kultura pou\v{c}avanja}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2013}, pages = {291-299}, keywords = {flexibile learning environment, e-learning, learning culture, m-learning, multimedia educational environment, traditional teaching culture}, isbn = {978-953-99167-5-4}, title = {Multimedia and Constructivist Didactics in 19th Century Classroom}, keyword = {flexibile learning environment, e-learning, learning culture, m-learning, multimedia educational environment, traditional teaching culture}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font