Pregled bibliografske jedinice broj: 641678
Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća
Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven i Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 291-299 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 641678 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća
(Multimedia and Constructivist Didactics in 19th Century Classroom)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura
/ Hrvatić, Neven i Klapan, Anita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 291-299
ISBN
978-953-99167-5-4
Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
fleksibilna obrazovna sredina; e-learning; kultura učenja; m-learning; multimedijska obrazovna sredina; tradicionalna kultura poučavanja
(flexibile learning environment; e-learning; learning culture; m-learning; multimedia educational environment; traditional teaching culture)
Sažetak
Razredno-predmetno-satni sustav je didaktički osmišljen i definiran prije više od tri stotine i pedeset godina. Tada su učitelji na raspolaganju od izvora znanja imali učenje u prirodi, učenje u učionici i izuzetno mali broj knjiga. Tada dostupna didaktička objašnjenja za procese učenja i poučavanja bila su skromna, ali su zadovoljavala potrebe toga vremena, raspoloživih medija i broja subjekata koji su bili obuhvaćeni školovanjem. U zadnjih tridesetak godina snažno se razvija informacijsko-komunikacijska tehnologija koja znatno intenzivira i obogaćuje proces nastavne komunikacije. Subjekti koji uče odrastaju u znatno bogatijem medijskom okruženju od djece prije stotinu ili dvije stotine godina. Učitelji i pedagozi su stalno radili na proučavanju i usavršavanju metodičkih scenarija i dizajniranju nastavnog procesa. Didaktička literatura koja pokušava objasniti činjenice, odnose i uloge u procesu učenja i poučavanja obogaćena je novim spoznajama. U zadnjih dvadesetak godina te se spoznaje nude u literaturi u vidu multimedijske didaktike, konstruktivističke didaktike ili kurikulumske teorije, a sve to prate komunikacijski mediji koji daleko nadilaze i najmaštovitije futurologe prošlog stoljeća. Međutim, u školama i učionicama imamo jedan pedagoški anakronizam koji ne odgovara niti subjektima koji uče niti onima koji im u tome pomažu: u prostorima i uz didaktičke scenarije koji su nastali prije stotinu ili dvije stotine godina nastoji se poučavati i organizirati učenje uz uvažavanje spoznaja multimedijske, kurikulumske i konstruktivističke didaktike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)